Empik kończy z gadżetami

Empik kończy z gadżetami

Przegląd

Najważniejszą kategorią była i jest książka. Kończymy ze sprzedażą kategorii lifestyle. W przyszłym roku na rynku zadebiutuje też zupełnie nowy format naszych sklepów – zapowiada  prezes sieci księgarni Empik Ewa Szmidt-Belcarz.

Rz: Czy sprzedaż książek w Polsce będzie dalej spadała?

Jestem daleka od czarnych prognoz. W pesymistycznym scenariuszu czeka nas kontynuacja jednocyfrowych spadków, aczkolwiek – patrząc na rynki bardziej rozwinięte – możliwa jest również stabilizacja czy nawet wzrost. Relatywnie niski poziom czytelnictwa w Polsce może być też szansą na wzrost rynku książki – obserwujemy od jakiegoś czasu bardzo pozytywne trendy w kategorii książki dziecięcej oraz młodzieżowej, zatem można oczekiwać kolejnych generacji czytelników. W tym roku obserwujemy w Empiku tendencje wzrostową w kategorii książka, co nas cieszy. Sprzedaje się nie tylko literatura popularna, ale też tytuły ambitne, jak np. w tym miesiącu „Wilk” Marka Hłaski czy „Uległość” Michela Houellebecq’a.

 

czytaj dalej: Rzeczpospolita

Kategorie: Rynek Polski, Wywiady

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.