Quad/Graphics planuje wielomilionowe inwestycje

Quad/Graphics planuje wielomilionowe inwestycje

Przegląd

Quad/Graphics, polska spółka z amerykańskim właścicielem, która należy do największych firm poligraficznych na kontynencie, zapowiada wielomilionowe inwestycje w rozwój technologiczny i przymierza się do ekspansji na kolejne rynki. Dzięki efektywnej organizacji jest w stanie osiągać wyniki dwukrotnie lepsze od zachodnich konkurentów.

Chcemy stać się jednym z największych i odnoszących największe sukcesy przedsiębiorstw poligraficznych w Europie – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Marek Gruszecki, wiceprezes ds. finansów Quad/Graphics Europe. – Chcemy wejść do najwyższej ligi, czyli zdecydowanie zwiększyć naszą obecność w kraju, w którym druk wynaleziono, czyli w Niemczech, gdzie już jesteśmy obecni.

Jak ocenia zarząd Spółki, sukces Quad/Graphics wynika z możliwości wykraczania poza złożone potrzeby najbardziej wymagających klientów. Należą do niej dwie drukarnie wyposażone w najnowocześniejsze maszyny poligraficzne w Europie. Oferuje różnorodne usługi: od przygotowania materiałów do druku, poprzez produkcję, po dystrybucję.

Dziś Quad/Graphics Europe dostarcza usługi na rynki Wielkiej Brytanii, Niemiec, Skandynawii, Rosji, Francji oraz do krajów Europy Środkowej. By ten obszar poszerzyć, firma zapowiada wydanie wielomilionowych kwot. Finansować zamierza się ze źródeł własnych oraz z kredytów bankowych. Inwestuje głównie w infrastrukturę w Polsce, czyli swą najważniejszą drukarnię w Wyszkowie koło Warszawy. Ambitny plan rozwoju spółka zamierza zrealizować w ciągu najbliższych trzech lat.

– Żeby to zrobić, rozszerzamy naszą platformę produkcyjną, koncentrujemy się na podstawowej działalności i ciągłym udoskonalaniu, wprowadzamy metody lean continuous improvement– mówi Marek Gruszecki. Stosujemy też polskie metody polegające na usprawnieniach organizacyjnych firmy. Jesteśmy bardzo otwarci na wejście w nowe rynki, ale podejmujemy ryzyko w sposób rozsądny.

 

Konkurencja na rynku poligraficznym jest duża, a tradycyjnych wydawnictw drukuje się coraz mniej. Internet szybko zastępuje klasyczne gazety i czasopisma, a zamiast papierowych książek, klienci coraz częściej wybierają elektroniczne.

Śledzimy rentowność, wyliczamy medianę wyników rentowności naszych największych konkurentów i są to minimalne marże na poziomie marży EBITDA 7 proc. czy zyskowności w okolicach 2 proc., zatem prawie nieistniejące– ocenia wiceprezes Marek Gruszecki z Quad/Graphics Europe. Nam się udaje pobijać tę medianę, czyli takie średnie wskaźniki przebijamy ponad dwukrotnie. Korzystamy z bardzo efektywnych metod polskiej myśli organizacyjnej, która daje nam tę przewagę.

 

źródło: Newseria

Kategorie: Poligrafia
Tagi: Quad/Graphic

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.