Wydawnictwo Złote Myśli przejęte przez Grupę Helion SA
Przegląd
- Typ: Rynek Polski
- Marka: Grupa Helion, Wydawnictwo Złote Myśli
Koniec roku przyniósł nowe wieści na temat zmian własnościowych na rynku książki.
Z dniem 18.12.2014 roku Grupa Helion SA, jedno z największych wydawnictw specjalistycznych w Polsce, a także właściciel ebookowej platformy ebookpoint.pl, stała się udziałowcem Wydawnictwa Złote Myśli, pioniera na rynku książki elektronicznej w Polsce.
Grupa Helion nabyła większościowy pakiet udziałów w spółce od dotychczasowych właścicieli Złotych Myśli – Funduszu Inwestycyjnego MCI Private Ventures oraz Zakładów Graficznych Taurus Roszkowscy Sp. z o.o.
Zgodnie z porozumieniem Złote Myśli wciąż będą zarządzane przez aktualny Zarząd wydawnictwa, a przejęcie udziałów na ma celu synergię w obszarze redakcyjnym, jak i handlowym.
Zarówno Helion, jak i Złote Myśli posiadają niezależne i zróżnicowane kanały sprzedaży, w tym własne księgarnie internetowe należące do ścisłej czołówki na polskim rynku. Oferta wydawnicza obu firm jest w wielu obszarach spójna i
adresowana do tej samej grupy klientów. Połączenie sił ma więc na celu umocnienie ich wspólnej pozycji rynkowej zarówno w obszarze książki elektronicznej, jak i tradycyjnych publikacji.
Grupa Wydawnicza Helion SA jest jednym z największych polskich wydawnictw specjalistycznych. Oficyna powstała w 1991 roku w Gliwicach. Ofertę wydawnictwa stanowią publikacje z zakresu literatury informatycznej, biznesowej, beletrystyki, poradników oraz przewodników turystycznych.
W 2013 roku Grupa Helion zanotowała przychody ze sprzedaży książek na poziomie 31,60 mln zł.
Wydawnictwo Złote Myśli swoją działalność rozpoczęło w 2004 roku.
Wydawnictwo skupia się na praktycznych poradnikach z dziedziny literatury motywacyjnej i prowadzącej do szeroko pojętego sukcesu, wydawanych w postaci elektronicznych książek (ebook), oraz w postaci drukowanej (na żądanie). Oprócz książek elektronicznych Złote Myśli wydają też książki audio (audiobook).
Złote Myśli nie korzystają z tradycyjnej sieci kolportażowej, dystrybucja oparta jest na sprzedaży internetowej.
Wydawnictwo posiada jeden z największych w polskim Internecie programów afiliacyjnych, który stanowi znaczące źródło pozyskiwania klientów.
Wydawnictwo stosuje nowoczesne formy marketingu. Wyraźnie segmentując grupy docelowe, dociera precyzyjnie do klientów.
Artykuły powiązane:
O autorze
Skomentuj
Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.