E-sklepy oferujące książki, muzykę i filmy są najchętniej odwiedzane w grudniu

E-sklepy oferujące książki, muzykę i filmy są najchętniej odwiedzane w grudniu

Przegląd

E-sklepy oferujące książki, muzykę i filmy są najchętniej odwiedzane w grudniu. Największą popularnością cieszy się Empik.com. Wśród użytkowników stron WWW analizowanych w badaniu firmy Gemius jest więcej kobiet niż mężczyzn.

Największy ruch w e-sklepach oferujących literaturę, muzykę i filmy można zaobserwować w grudniu (na podstawie danych z okresu październik 2013 – wrzesień 2014). Dane z grudnia 2013 r. pokazują, że odwiedziło je 21,3 proc. użytkowników Sieci.

Nieco mniejszym zainteresowaniem cieszyły się one miesiąc wcześniej, kiedy to ofertę analizowanych e-sklepów przeglądało 21,2 proc. internautów. Najmniejszy ruch odnotowano w nich w kwietniu, maju i lipcu 2014 r.

Spośród e-sklepów oferujących książki, muzykę lub filmy najpopularniejsze to Empik.com, Merlin.pl i Matras.pl. Według danych we wrześniu 2014 r. największym zainteresowaniem cieszył się Empik.pl, który przeglądało 1,88 mln internautów (8,6 proc. użytkowników Sieci) oraz Merlin.pl, który odwiedziło 1,5 mln internautów (6,9 proc.). Wśród pięciu najpopularniejszych e-sklepów z tej grupy znalazły się też: Matras.pl (580 tys.), Gandalf.com.pl (460 tys.) i Ravelo.pl (300 tys.).

Analiza danych z września 2014 r. pokazuje też, że wśród użytkowników e-sklepów oferujących książki, muzykę i filmy jest więcej kobiet (2,41 mln) niż mężczyzn (1,94 mln).

(zob. więcej: Marketing przy kawie)

 

Kategorie: Rynek Polski

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.