Rośnie sprzedaż książek przez Internet

Rośnie sprzedaż książek przez Internet
 
UOKiK opublikował wyniki największego badania rynku sprzedaży książek, muzyki i multimediów. W trakcie analizy uzyskano informacje od ponad tysiąca podmiotów, m.in. sklepów internetowych, księgarni i wydawnictw.

Jak wynika z analizy Urzędu, kupujemy coraz więcej literatury bez wychodzenia z domu. W latach 2006-2009 wartość zakupów książek przez Internet zwiększyła się z 99 do ponad 225 mln zł (wzrost o ponad 127 proc.). Głównymi uczestnikami rynku sprzedaży książek są dwa sklepy internetowe: Empik i Merlin. Udział każdego z nich mieścił się w przedziale 10-20 proc., przy czym Empiku w ostatnich latach gwałtownie rosły. Łączny udział tych sklepów oraz trzech kolejnych detalistów oferujących książki w Internecie (KDC, Świat Książki, Reader’s Digest) wynosił około 50 proc. Na rynku sprzedaży książki największe znaczenie ma grupa kilkunastu wydawnictw, posiadających łączne udziały na poziomie 60 proc. W ostatnich latach nie zachodziły na tym rynku żadne gwałtowne zmiany.

Kategorie: Rynek Polski

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/wirtua/domains/wirtualnywydawca.pl/public_html/wp-content/themes/waszww-theme/includes/single/post-tags.php on line 4

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.