Rynek reklamy internetowej wciąż rośnie

Rynek reklamy internetowej wciąż rośnie
Wartość rynku reklamy internetowej w Polsce wyniosła w ub.r. 742,8 mln zł. Tym samym rynek ten uzyskał 8,7-proc. udział w rynku reklamowym –  stanowią wyniki badania IAB AdEx 2007 przeprowadzonego wspólnie przez IAB Polska oraz PricewaterhouseCoopers Polska opublikowane w tegorocznym raporcie strategicznym IAB. Z opracowanych danych wynika, że 42,4 proc. reklam internetowych stanowiły formy graficzne, 21,3 proc. – ogłoszenia, 19,7 proc. – reklama w wyszukiwarkach, 6 proc. – e-mail marketing, a inne – 10,7 proc.

W Polsce popularny jest handel elektroniczny. W minionym roku 42,2 proc. badanych zadeklarowało korzystanie ze sklepów internetowych. Szacuje się, że w 2007 r. rynek handlu elektronicznego odnotował obroty na poziomie 8 mld zł. Oznacza to wzrost w porównaniu z rokiem 2006 o 61 proc. 

Kategorie: Rynek Polski

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.