Pearson Education w 2007 roku

Pearson Education w 2007 roku
Wydawnictwo Pearson Education Polska, reprezentujące markę Pearson Longman jest częścią międzynarodowej grupy medialnej, będącej potentatem w dziedzinie informacji i edukacji.

Do Pearson Group należą między innymi:

  • Pearson Education – wiodący w świecie wydawca materiałów edukacyjnych, właściciel takich marek, jak Pearson Longman, Prentice Hall, Addison-Wesley, Allyn & Bacon, Benjamin Cummings, czy BBC Active
  • The Penguin Group – jedno z największych wydawnictw anglojęzycznych, znane z takich marek, jak Penguin, Dorling Kindersley, Rough Guides, Puffin, czy Ladybird 
  • Financial Times Group
Podręczniki do nauki języka angielskiego i słowniki Pearson Longman obecne są w polskich szkołach od blisko 20 lat. Publikacje wydawnictwa powstają przy dużym udziale polskich nauczycieli. Każdy nowy kurs opracowywany jest przez polsko-brytyjski zespół autorów, a następnie pilotowany w polskich szkołach, aby jak najlepiej odpowiadać na potrzeby uczniów i być jak najlepiej dopasowanym do realiów polskiego systemu edukacji.

Spośród wielu zmian, jakie zachodziły w pracy nad podręcznikami, jedna jest dla wydawnictwa szczególnym powodem do satysfakcji. Dziś książki Pearson Longman pisane są nie tylko z myślą o nauczycielach, ale z ich aktywnym udziałem. Sugestie, uwagi i komentarze praktyków stanowią punkt wyjścia dla każdego nowego podręcznika. Materiały wydawnictwa często są inspirowane pomysłami nauczycieli, angażują i motywują uczniów oraz sprawiają, że proces nauczania staje się łatwiejszy i ciekawszy.

Wydawnictwo dba zarówno o jakość swoich podręczników, ich przystosowanie dydaktyczne i językowe do możliwości uczniów, jak i o ich kompleksową obudowę dydaktyczną. Nauczyciele korzystający z kursów Pearson Longman otrzymują bezpłatnie programy nauczania, rozkłady materiału, plany wynikowe i testy.

Jako wydawnictwo edukacyjne Pearson Longman stara się zapewnić nauczycielom więcej niż dobre podręczniki. Aby efektywnie uczyć i motywować uczniów, nauczyciele potrzebują inspiracji i nowych pomysłów, dlatego staramy się ich wspierać umożliwiając im podnoszenie kwalifikacji. Przy udziale naszych autorów i doświadczonych trenerów, co roku tworzymy program szkoleń, który jest odpowiedzią na prośby i potrzeby nauczycieli oraz na zmiany zachodzące w szkołach i systemie oświaty.

Dzięki wysokiej jakości oraz zgodności z wymogami Ministerstwa Edukacji Narodowej podręczniki Pearson Longman są najczęściej używanymi tytułami na każdym poziomie nauczania języka angielskiego.

 
 
Najlepiej sprzedającymi się tytułami w 2007 roku były:


  • English Adventure
    – podręcznik dla dzieci (klasy 0-3)
  • New Friends – podręcznik dla uczniów klas 4-6 
  • New Snapshot – podręcznik dla gimnazjalistów 
  • Matura Success – podręcznik dla szkół ponadgimnazjalnych 
  • Słownik współczesny polsko-angielski i angielsko-polski

Publikacje Pearson Longman otrzymują prestiżowe nagrody edukacyjne.
W 2007 roku poradnik metodyczny dla nauczycieli języka angielskiego The
Practice of English Language Teaching
wyróżniono nagrodą The Duke of
Edinburgh English Speaking Union English Language Award
, natomiast kurs
Intelligent Business został nominowany do nagrody British Council
Innovation Award
.

W roku 2008 prestiżową nagrodę The Ben Warren-International House Trust
Prize
otrzymał How to Teach English with Technology. Publikacja ta jest
praktycznym poradnikiem dla nauczycieli chcących efektywnie
wykorzystywać w klasie multimedia i inne możliwości stwarzane przez
postęp technologiczny.

Od 2008 roku w ofercie wydawnictwa klienci znajdą nie tylko publikacje
do nauki języka angielskiego. Oferta została poszerzona o publikacje
akademickie i profesjonalne znanych światowych marek, m.in.: Prentice
Hall, Addison-Wesley, Financial Times, Prentice Hall, Allyn &
Bacon, Benjamin Cummings, Longman i BBC Active.

 
W 2007 roku wydawnictwo Pearson Education Polska zanotowało przychody ze sprzedaży książek wynoszące 54,94 mln zł., co daje 5,8% wzrost w stosunku do roku 2006. Przychody ze sprzedaży ogółem wyniosły 55,72 mln zł. Firma wypracowała 5,98 mln zł. zysku netto.
 
 
 
W roku ubiegłym Oficyna wydała 133 tytuły, w tym 83 nowości. Łącznie sprzedano 2,22 mln egz. książek. Średnia cena książki ukształtowała się na poziomie 24,72 zł.
Kategorie: Edukacja, Rynek Polski

O autorze

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.