PPWK – podsumowanie roku 2006

PPWK – podsumowanie roku 2006
PPWK Grupa Kapitałowa jest najstarszą firmą na polskim rynku zajmującą się wydawnictwami kartograficznymi. W swojej bogatej ofercie posiada zarówno wysokiej jakości wydawnictwa drukowane (atlasy miast, plany miast, mapy ścienne), jak również cyfrowe wydawnictwa kartograficzne, oparte na najnowszych technologiach z wykorzystaniem systemów GIS i GPS (Navigo – Cyfrowa Mapa Samochodowa Polski).
 

Największy nacisk PPWK GK, kładzie na wysoką jakość swoich produktów. Tworzone są w najnowocześniejszych technologiach, na bazie aktualnych oprogramowań (z wykorzystaniem m.in. zdjęć lotniczych i ortofotomap). Dodatkowym atutem jest częsta aktualizacja danych, dzięki czemu produkty PPWK spełniają oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów. 

 
W 2006 roku firma podjęła strategiczną decyzję o wejściu na nowy rynek, która zapewnić ma Spółce dynamiczny rozwój. W listopadzie PPWK przeprowadziła transakcję kupna niespełna 15 proc. udziałów w spółce EL2 będącej liderem na rynku usług dodanych w telefonii komórkowej. Podjęto też decyzję o przeprowadzeniu emisji akcji, której celem jest przejęcie pozostałych udziałów w EL2 oraz akwizycje innych podmiotów działających na rynku usług mobilnych i interaktywnych. Ta decyzja nadała nowy kierunek rozwojowi PPWK i umożliwiła jej wejście na rynek usług dodanych w telefonii komórkowej.
 
W 2006 roku PPWK zanotowało przychód ze sprzedaży książek na poziomie 13,60 mln zł., co daje 4,9% wzrost w stosunku do roku 2005. Zysk netto wyniósł 3,40 mln zł.
 
 
 
W roku ubiegłym firma wydała 173 tytuły, w tym 30 nowości. Łącznie sprzedano 1,81 mln egz. publikacji. 
 
 
Kategorie: Rynek Polski

O autorze

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.