Oficyna Wydawnicza MULTICO – podsumowanie roku 2006

Oficyna Wydawnicza MULTICO – podsumowanie roku 2006
Firma powstała w 1991 roku, choć pod obecną nazwą MULTICO Oficyna Wydawnicza sp. z o.o. i w obecnej strukturze właścicielskiej istnieje od 1995 roku. Większościowym udziałowcem (prawie 93 proc.) jest MULTICO sp. z o.o., resztę udziałów mają Katarzyna Francisz i Inga Szwedler. Firma zatrudnia 12 osób.
Głównym udziałowcem MULTICO Oficyna Wydawnicza sp. z o.o. jest MULTICO sp. z o.o. należąca do Zbigniewa Jakubasa.
 
Najlepiej sprzedającymi się tytułami w 2006 roku były:
  • Bestseller, znaczące dzieło popularnonaukowe „Ptaki Polski” t. I i t. II autorstwa dr. Andrzeja Kruszewicza
  • Zeszyty edukacyjne z nowej serii „Młody obserwator przyrody” – Drzewa naszych lasów i Ssaki lasów i łąk
  • Prestiżowy album „Prawdziwa Polska” – pierwszy w Polsce taki album o Polsce 

W 2006 roku MULTICO Oficyna Wydawnicza osiągnęła przychód ze sprzedaży książek na poziomie 4,80 mln zł, co daje 5,9% spadek w stosunku do roku poprzedniego. Mimo wprowadzenia do sprzedaży niewielkiej liczby nowych tytułów w 2005 roku i w pierwszej połowie 2006 roku (budowanie oferty) firma wyniki sprzedaży uznaje za doskonałe. Efektywność sprzedaży tytułów wzrosła. Poprawiła się rotacja. 

 
 
 
Dystrybucja tytułów oficyny opiera się przede wszystkim na sprzedaży hurtowej, blisko 20% stanowi bezpośrednia sprzedaż tytułów specjalistycznych do końcowych odbiorców, około 10% to sprzedaż przez Internet i inna sprzedaż bezpośrednia.  
 
W roku ubiegłym firma wydała 46 tytułów, w tym 34 nowości. Łącznie sprzedano 205 tys. egz. książek, co daje ok. 10% wzrost w stosunku do roku poprzedniego.
 
W 2007 roku Multico Oficyna Wydawnicza planuje:
  • wydanie ok. 100 tytułów, w tym blisko 90 nowości
  • wzrost sprzedaży bezpośredniej
  • wzrost sprzedaży praw zależnych poza granicami Polski
  • wzmacnianie pozytywnego wizerunku spółki, jako dobrego wydawcy w oczach czytelników, hurtowników, środowiska wydawców
  • konsekwentne budowanie nowych atrakcyjnych serii wydawniczych
  • jednoczenie Czytelników wokół słusznej idei „Kocham Polską Przyrodę”
Kategorie: Edukacja, Rynek Polski

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.