Publicat na rynku międzynarodowym

Publicat na rynku międzynarodowym
WirtualnyWydawca: Od ilu lat wydawnictwo Publicat sprzedaje prawa do swoich książek na rynkach zagranicznych?
 
Anna Sójka-Leszczyńska (Dyrektor Wydawniczy): Prawie od początku istnienie wydawnictwa, mniej więcej od roku 1992.
 
WW: Jakie znaczenie mają dla wydawnictwa Targi Książki we Frankfurcie?
 
AS: Są istotnym miejscem spotkań z kontrahentami zagranicznymi. Pozwalają też w jednym miejscu obejrzeć najistotniejszą światową ofertę tytułową.
 
WW: W jaki sposób Publicat sprzedaje swoje książki?
 
AS: W sposób – jak sądzę – standardowy, to znaczy na drodze prezentowanie książek, spotkań i przygotowywania ofert.
 
WW: Współpracujecie na stałe z zagranicznymi agencjami literackimi?
 
AS: Współpracujemy zwykle bezpośrednio z wydawcami – agencje literackie zajmują się głównie właśnie lieteraturą w rozumieniu beletrystyki, my zaś działamy w obszarze książki bogato ilustrowanej. To nieco inna specyfika.
 
WW: Do jakich krajów wydawnictwo sprzedało najwięcej tytułów?
 
AS: Rozmowy prowadzimy podczas targów we Frankfurcie, w Bolonii i podczas spotkań indywidualnych z wydawcami. Sprzedajemy głównie do takich krajów, jak: Słowacja, Czechy, Słowenia, Łotwa, ale także Niemcy i Rosja.
 
WW: Które tytuły sprzedają sie najlepiej?
 
AS: Przygotowane edytorsko na światowym poziomie, a konkurencyjne cenowo. Szczegóły – to tajemnica handlowa.
 
WW: Dziękujemy za rozmowę.
Kategorie: Prawo autorskie

O autorze

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.