Langenscheidt Polska – podsumowanie roku 2004

Langenscheidt Polska – podsumowanie roku 2004

Najlepiej sprzedające się tytuły Wydawnictwa Langenscheidt Polska w roku 2004:

1. Podręcznik do języka niemieckiego (gimnazjum) „Genial”

2. Słownik Duży polsko-angielski, angielsko-polski w SUPERcenie

3. Słownik Duży polsko-niemiecki, niemiecko-polski w SUPERcenie

4. Słownik kieszonkowy polsko-niemiecki, niemiecko-polski

5. Słownik kieszonkowy polsko-angielski Nowe Wydanie w SUPERcenie

6. Podręcznik do języka niemieckiego Berliner Platz (liceum, kursy, szkoły wyższe)

7. Korepetycje domowe. Język angielski w SUPERcenie

8. Gramatyka angielska z ćwiczeniami (a także niemiecka)

9. Listy i teksty użytkowe. Język niemiecki w SUPERcenie

10. Wypracowania maturalne. Język niemiecki w SUPERcenie

11. Jak pisać po angielsku? w SUPERcenie

12. Podręcznik do języka niemieckiego „Optimal” (liceum, kursy, szkoły wyższe)

W 2004 roku wydawnictwo włączyło do swojej oferty  program marki Berlitz na rynek
Polski: przewodniki, rozmówki i słowniki. Dużym hitem były „Rozmówki” Berlitza,
szczególnie angielskie, niemieckie i włoskie. Wśród przewodników  – Włochy, Grecja
i Hiszpania.
Nowości,  backlista, marketing podręczników i akcja „Superceny w Langenscheidtcie”
przyniosły 8% wzrostu przychodów w stosunku do roku 2003. Wyniósł on 6,9 mln zł.
Jest to kolejny rok wzrostu obrotów w Langenscheidt Polska.

W 2004 roku wydano 93 tytuły, w tym 68 nowości. Sprzedano 461 egz. książek przy
średniej cenie zbytu 15 zł.

Ilość osób zatrudnionych w wydawnictwie w 2004 roku – 11.

Plany na trok 2005. Ukazał się Wielki słownik polsko-niemiecki, niemiecko-polski,
a w przygotowaniu są kolejne nowości. Oferta przewodnikowa Berlitza wzbogaci się
o kolejne sześć tytułów. Na tegoroczne Walentynki wydawnictwo przygotowało coś
szczególnego: „Przetłumacz damsko-męski” znanego w Niemczech komika telewizyjnego
Mario Barth. Książka sprzedaje się w Niemczech w niebywałych nakładach: sprzedano
800  tys. egzemplarzy od października 2004 do stycznia tego roku.

W ubiegłym roku Langenscheidt wprowadził na rynek podręcznik „nowej generacji”
do gimnazjum  geni@l oraz do liceum Optimal. Są one opracowane zgodnie z wymogami Rady Europy. W
roku 2005 Langenscheidt Polska wprowadzi analogiczny podręcznik do szkoły podstawowej.
 

 

Kategorie: Edukacja, Rynek Polski

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.