Wydawnictwo Wilga – 17, 51 mln zł przychodu ze sprzedaży książek dla dzieci

Wydawnictwo Wilga – 17, 51 mln zł przychodu ze sprzedaży książek dla dzieci
W 2002r. przychód ze sprzedaży publikacji wydawnictwa Wilga wzrósł o 4,46% i wyniósł 17 513 200  zł (Podany przychód ze sprzedaży obejmuje jedynie sprzedaż działu handlowego na rynku otwartym bez sprzedaży door to door w związku ze zmianami w sposobie organizacji tej sprzedaży. W latach poprzednich wyniki były publikowane łącznie z tą sprzedażą). Zysk netto wyniósł 1 166 290 zł.
Kapitały własne firmy wynoszą 4,169 mln zł. Na koniec 2002r. firma zatrudniała 42 osoby.
W 2002r. Wilga wydała 186 tytułów,  w tym 115 nowości. Łączny nakład publikacji wyniósł 1, 752 mln egz. Sprzedano 1,823 mln egz. 
Wydawnictwo Wilga znane jest – w ramach sektora książki dziecięcej – z wydań tytułów prezentowych. W roku 2002 znacznie poszerzyło swoją ofertę o książki „tradycyjne”, ale także w twardej oprawie i na wysokiej klasy papierze. Są to klasyczne baśnie polskie i świata, legendy, klechdy i mity, w dwóch rodzajach wydań – małym (b5) i dużym (A4+). Rozbudowana została także seria książek zwana przez Wilgę „klasyką w nowej formie”. Na rynku pojawiły się klasyczne bajki polskich autorów w wydaniach: z puzzlami, z modułem dźwiękowym, z kartonowym wykrojnikiem (rączka) oraz w tradycyjnym małym wydaniu kartonowym (15cm x 15cm). 
Ważną częścią oferty są serie słowników języka polskiego oraz języków obcych. W 2002r. ukazało się multimedialne wydanie trzech słowników z serii „Popularne”, dwie nowe serie słowników szkolnych: „Słowniki Uczniowskie” i „Słowniki Szkolne”. „Słownik synonimów i antonimów” oraz „Poradnik językowy profesora Markowskiego” ukazały się w styczniu roku 2003. Ze słowników dwujęzycznych w roku 2002 ukazały się słowniki dla dzieci: „Mój pierwszy słownik angielsko-polski. 1000 kolorowych słów”, „Mój pierwszy słownik niemiecko-polski. 1000 kolorowych słów” oraz seria „Wielki ilustrowany słownik angielsko-polski” i „Wielki ilustrowany słownik niemiecko-polski”. Ze słowników podręcznych wydano różne wersje słowników angielsko- i niemiecko-polskich oraz dodatkowo „Słownik polsko-rosyjski, rosyjsko-polski”. 

W 2002r. nastąpiły zmiany w sieci dystrybucji wydawnictwa Wilga. Do roku 2001 sieć dystrybucji była podzielona na 11 magazynów handlowych, prowadzonych przez przedstawicieli. W ubiegłym roku powstało 7 makroregionów handlowych (Północny, Wschodni, Centralny, Warszawa, Południowy 1, Południowy 2, Zachodni) , prowadzonych przez Menadżerów Regionalnych. Z magazynów handlowych prowadzona jest dystrybucja książek po całej Polsce. Obecnie WILGA prowadzi dystrybucję nie tylko książek własnych, ale także książek wydawanych przez inne oficyny. Prowadzi sprzedaż w następujących kanałach dystrybucji: księgarnie, markety, megastory, hurtownie, sklepy internetowe oraz sieci door-to-door. 

 

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.