Jak podaje magazyn Modern Marketing dwa lata temu 10 centów z każdego dolara przychodu Amazon przeznaczał na inwestycje w centra dystrybucyjne i budowę serwisu. Teraz, gdy infrastruktura jest już zbudowana, Amazon przeznacza na ten cel tylko 1 cent z każdego dolara. To jest cztery razy mniej niż w przypadku największego na świecie detalisty Wal-Mart, uważanego za wzór organizacyjnej sprawności. Przy budżecie marketingowym rzędu 4 centów z każdego dolara sprzedaży, Amazon osiągnął 21% wzrostu przychodu.
Firma obecnie osiągnęła rozmiary, które mogą być obecnie wykorzystane jako atut przetargowy a dawni rywale coraz częściej powierzają Amazon.com sprzedaż internetową w zamian za prowizję .
Efekty długoterminowej strategii Amazon.com zauważyła też Wall Street. Cena giełdowych akcji firmy wzrosła z $5,51 w październiku 2001 do około 15 dolarów w lecie tego roku.
Analitycy nieustannie debatują nad kolejnymi przedsięwzięciami i posunięciami Amazon.com. Wciąż istnieje obawa, że pomimo szybkiego wzrostu dopływu gotówki z rosnącej sprzedaży, konta firmy załamią się pod ciężarem długu związanego z poczynionymi inwestycjami.
Najtrudniejsze dla firmy były początki w 1995 roku, gdy sceptycyzm dotyczący Internetu sprawiał, że trudno było pozyskać ten pierwszy milion. Zdaniem Jeffa Bezosa era Internetu dopiero się zaczyna. W najbliższych 5 latach pojawi się jeszcze więcej innowacji niż w poprzednich pięciu.
Wzrost liczby klientów Amazonu:
14 milionów w 1999,
20 milionów w 2000,
25 milionów w 2001.
KG (za modernmarketing.pl)
handel elektroniczny, Rynki zagraniczne , Rynek polski
Ta strona jest dostępna tylko dla zalogowanych osób. Jeżeli masz konto, to się zaloguj, a w innym przypadku zarejestruj się.
Artykuły powiązane:
Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/wirtua/domains/wirtualnywydawca.pl/public_html/wp-content/themes/waszww-theme/includes/single/post-tags.php on line 4