Wyniki finansowe Grupy Agora w 4 kwartale 2016
Przegląd
- Typ: Rynek Polski
Czwarty kwartał 2016 r. upłynął w Grupie Agora pod znakiem rekordowej frekwencji w kinach, wyższej niż rynkowa dynamice przychodów w segmencie Reklama Zewnętrzna oraz wzrostów w segmentach Internet i Radio przy słabszych wynikach segmentów Prasa i Druk. W tym czasie telewizja METRO rozpoczęła emisję, zajmując pozycję lidera wśród stacji na MUX-8, z kolei Gazeta Wyborcza zaraportowała blisko 100 tys. prenumerat cyfrowych. Lepsze wyniki Grupy Agora wsparły także pozytywne efekty transakcji przeprowadzonych w 4 kwartale 2016 r.
Przychody Grupy zmniejszyły się o 3,8% do 340,3 mln zł. To głównie efekt mniejszych wpływów w segmentach Prasa i Druk, które wyniosły odpowiednio 68,5 mln zł oraz 37,0 mln zł. P
Przychody Grupy zmniejszyły się o 3,8% do 340,3 mln zł. To głównie efekt mniejszych wpływów w segmentach Prasa i Druk, które wyniosły odpowiednio 68,5 mln zł oraz 37,0 mln zł. P
Koszty operacyjne Grupy Agora zmniejszyły się o 6,3% i wyniosły 315,6 mln zł.
Wynik Grupy na poziomie EBITDA wzrósł do 49,1 mln zł, a zysk operacyjny EBIT do 24,7 mln zł. Zysk netto wyniósł 11,7 mln zł, a zysk netto przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej – 10,2 mln zł.
Przychody segmentu Film i Książka wyniosły111,5 mln zł, pozostając na zbliżonym poziomie do tych osiągniętych w 4 kwartale 2015 r.
Wydawnictwo Agora zaproponowało czytelnikom w ostatnich trzech miesiącach 2016 r. 33 nowe projekty wydawnicze. W efekcie Agora sprzedała 0,3 mln książek i książek z płytami, a jej przychody z tego tytułu wzrosły w porównaniu z 4 kwartałem 2015 r.
źródło: AGORA SA
Artykuły powiązane:
Kategorie:
Rynek Polski
Tagi:
Agora
O autorze
Skomentuj
Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.