Merlin.pl – znów zmieni się właściciel?

Merlin.pl – znów zmieni się właściciel?

Przegląd

Admassive przyjął strategię na lata 2017-2018, która zakłada wejście na rynek e-commerce przez przejęcie spółki Topmall, właściciela Merlin.pl.

– Aktualnie merlin.pl realizuje kilkadziesiąt tysięcy zamówień i co miesiąc rośnie w dwucyfrowym tempie. Spółka buduje swoją przewagę konkurencyjną dzięki wspólnym zasobom: magazynowi, biurze obsługi klienta oraz własnej, wysoko wydajnej platformie informatycznej. Wszystkie operacje prowadzone są z jednego, centralnego biura w Warszawie. Spółka nie posiada w innych krajach przedstawicielstw, pracowników, ani magazynów. Za dostawę do klienta na każdym rynku odpowiadają dedykowane firmy kurierskie. Polska jest bardzo atrakcyjnym krajem do prowadzenia działalności cross-border z uwagi na centralną lokalizację pomiędzy wschodem, a zachodem, dużo niższe koszty, niż kraje Europy Zachodniej oraz dobrze rozwinięty rynek usług logistycznych .

Spółka stawia przed sobą trzy główne cele na lata 2017-2018:

Dalszy rozwój merlin.pl tak, aby w 2018 roku wrócić do historycznego poziomu sprzedaży przekraczającego 100 milionów złotych.

Ekspansję sprzedaży w modelu cross-border na kolejne rynki wschodnie   Kazachstan, Gruzję i Mołdawię oraz zachodnie – Niemcy i Wielką Brytanię.

Uruchomienie projektu Merlin Business Services.

Merlin Business Services to portfolio usług dla polskich producentów, właścicieli marek oraz dystrybutorów, które pomogą uruchomić, bądź zwiększyć sprzedaż przez internet nie tylko w Polsce, ale również za granicą.

Oferta spółki obejmować będzie najszersze portfolio usług B2B, począwszy od logistyki dedykowanej dla działalności e-commerce, czyli magazynowanie, pakowanie, różne formy dostawy zamówień do klienta i obsługę zwrotów, przez wielokanałową obsługę klienta, budowanie dedykowanych sklepów internetowych w oparciu o własną platformę informatyczną, aż po skuteczny marketing.

Wykorzystanie dużej skali własnego biznesu da możliwość zaoferowania usług B2B na bardzo atrakcyjnych warunkach.

Najważniejszą przewagą konkurencyjną spółki w tym obszarze będzie zapewnienie partnerom biznesowym dostępu do dziesiątek tysięcy klientów, odwiedzających codziennie sklepy internetowe merlin.pl oraz topmall.ua, a w przyszłości również sklepy otwierane na kolejnych rynkach zagranicznych.

Pierwszy projekt w ramach platformy Merlin Business Services zostanie uruchomiony już w drugim kwartale 2017 roku.

Spółka w ramach realizacji strategii nie wyklucza akwizycji innych podmiotów z branży e-commerce. – czytamy w komunikacie spółki

 

 

Kategorie: Rynek Polski

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.