Do rodzeństwa HDS Polska – Inmedio i Relay – dołączył nowy członek rodziny, Akapit
Rozmowa z Ewą Stokłosą z grupy HDS Polska, odnośnie powstałej niedawno sieci księgarni Akapit.
WirtualnyWydawca: Kiedy i jak powstała sieć księgarska Akapit? Jaka była idea założenia tego rodzaju punktu sprzedaży?
Ewa Stokłosa: HDS Polska rozwija sieć księgarni Akapit od niedawna. Pierwsza powstała 26.02.2005 roku na Dworcu Głównym PKP we Wrocławiu, kolejna została otwarta 22 czerwca 2005 roku w Galerii Mokotów w Warszawie. Każda z nich ma w swojej ofercie ponad 4000 tytułów książek.
Kompetentny sprzedawca, starannie wyselekcjonowana oferta, czytelna ekspozycja, oraz ciepłe, przyjazne klientowi wnętrze są podstawowymi czynnikami, które je wyróżniają.
Klientom naszych księgarni oferujemy liczne promocje cenowe oraz program lojalnościowy w postaci karty stałego klienta uprawniającej do zakupu książek z rabatami.
HDS Polska rozwija przede wszystkim sieć sklepów pod swoimi podstawowymi brand’ami Inmedio i Relay. Są to salony prasowe zlokalizowane w węzłach komunikacyjnych i centrach handlowych. W wybranych salonach oferujemy klientom starannie wyselekcjonowaną ofertę książkową
Na bazie naszych siedmioletnich doświadczeń w sprzedaży książek oraz wieloletnich doświadczeń w tej dziedzinie naszych firm siostrzanych w Szwajcarii czy Francji podjęliśmy decyzję otwarcia typowej księgarni.
WW: Ile obecnie księgarń znajduje się w sieci?
ES: W chwili obecnej mamy 2 księgarnie Akapit oraz ponad 10 sklepów Inmedio i Relay, które mogą nosić miano Księgarni ze względu na szerokość oferty książek.
WW: Jaki jest cel księgarni? Jaka jest grupa docelowa?
ES: Cele księgarni to oczywiście przynoszenie zysków HDS Polska.
Grupą docelową są klienci często podróżujący biznesowo i prywatnie, oraz klienci centrum handlowego.
WW: Czy punkty sprzedaży akapit są bliższe sklepom prasowym czy też księgarniom?
ES: Akapit to prawdziwa księgarnia, gdzie klient nie czuje się bezosobowo jak w dużych salonach multimedialnych. Tutaj klienci nie wpadają nerwowo po jeden bilet czy małego batonika. Nikt się nie śpieszy, kolejka nie tworzy się błyskawicznie, a sprzedawca ma czas na krótką rozmowę z klientem i zaproszenie go ponownie, poinformowanie o nowościach. Tutaj czuje się zapach prawdziwych książek. Tu można znaleźć wszystkie nowości w momencie ich wejścia na rynek.
WW:Jakie rodzaju książki możemy kupić w księgarniach Akapit? Jaka jest struktura oferty? Czy sprzedajecie tylko książki?
ES: Akapit jest księgarnią ogólną, gdzie oprócz beletrystyki można znaleźć książkę historyczną, biograficzną, różnego rodzaju poradniki, książki edukacyjne i dziecięce. Trzon naszej sprzedaży to książki.
WW: Czy jest coś co wyróżnia sieć Akapit od innych punktów sprzedaży?
ES:Myślę, że odwiedzając naszą księgarnię od pierwszej chwili poczujemy magię tego miejsca. Wyróżnia nas zapach i smak dobrej książki, profesjonalna obsługa zapewniająca klientowi komfort zakupów, piękne wnętrze.
WW:Jakie są dalsze plany rozwoju tej sieci?
ES:Nie podjęliśmy jeszcze ostatecznych decyzji dotyczących tempa rozwoju naszej sieci księgarń Akapit.
Artykuły powiązane:
Kategorie:
Rynek Polski
Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/wirtua/domains/wirtualnywydawca.pl/public_html/wp-content/themes/waszww-theme/includes/single/post-tags.php on line 4
O autorze
Skomentuj
Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.