e-Kiosk S.A.: w I kwartale 2020 zysk netto większy o 40 procent
Przegląd
- Typ: Rynek Polski
- Marka: e-Kiosk
W pierwszym kwartale 2020 r. spółka e-Kiosk S.A. odnotowała zysk na poziomie 802 tys. zł. Jest to wynik o ponad 40 proc. wyższy w stosunku do analogicznego okresu w ubiegłym roku. Wzrosły przychody z elektronicznych wydań prasy oraz ebooków. Spółka jest właściwie przygotowana do wyzwań stojących przed rynkiem w nadchodzących miesiącach.
Dobre wyniki spółki w pierwszym kwartale bieżącego roku to efekt konsekwentnie realizowanej przez e-Kiosk S.A strategii optymalizacji kosztów i procesów sprzedażowych oraz umiejętności szybkiego reagowania na zmieniające się warunki.
– Panująca sytuacja gospodarcza wygenerowała nowe realia operacyjne dla Spółki działającej w branży e-Commerce. Dynamicznie przystosowaliśmy procesy sprzedażowe oraz wydajność serwerów, a aktywność marketingową ukierunkowaliśmy na popularyzację treści cyfrowych. Nasze działania przyniosły pozytywne rezultaty: w pierwszym kwartale odnotowaliśmy znaczący wzrost przychodów z elektronicznych wydań prasy oraz ebooków – mówi Łukasz Piela, prezes zarządu e-Kiosk S.A.
W pierwszym kwartale 2020 r. gotowość produkcyjną uzyskał nowy system CRM umożliwiający optymalizację procesów sprzedażowych. Spółka zakończyła także prace nad nową odsłoną sklepu internetowego dedykowanego sprzedaży oprogramowania Mała Księgowość, rozwiązania skierowanego do biur rachunkowych obsługujących małe i średnie firmy oraz osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą.
W ramach należącej do spółki agencji eContentLAB ukończono dwa projekty technologiczne rozpoczęte w ubiegłym roku: aplikację Techmatik AR oraz aplikację Miazga. Pierwsza z nich to nowatorskie narzędzie wsparcia sprzedaży i działań marketingowych oparte m. in. na technologii rozszerzonej rzeczywistości (AR). Natomiast Miazga to aplikacja umożliwiająca realizację profesjonalnych planów treningowych bez wychodzenia z domu. Obydwa rozwiązania uzyskały pozytywne opinie użytkowników oraz dobrze wpisały się w nową strukturę potrzeb i nawyków konsumenckich, która jest wynikiem panującej epidemii.
e-Kiosk S.A. jest największym dystrybutorem e-prasy w Polsce, który skupia w jednym miejscu zarówno katalog e-prasy, ebooków jak i audiobooków. Celem spółki jest udostępnienie pełnej oferty publikacji, periodyków i książek w wersji cyfrowej. E-Kiosk rozwija też dystrybucję oprogramowania i świadczy usługi e-commerce dla wydawnictw. Do spółki należą brandy: eKiosk.pl, eGazety.pl, Nexto.pl, ComPress oraz eContentLAB.pl.
Raport okresowy za I kwartał zob. tutaj