Światowy Dzień Dobroczynności – #GivingTuesday – świętuje swoje dziesiąte urodziny

Fundacja Powszechnego Czytania proponuje z tej okazji: #UwolnijSupermocDobra!

„Uwolnij Supermoc Dobra – podaruj książkę!”, to hasło pod jakim Fundacja Powszechnego Czytania zbiera fundusze na ofiarowywanie książek do domów dziecka, ośrodków pomocy społecznej i przede wszystkim dla uchodźców.

Książka naprawdę uwalnia masę dobra: daje wytchnienie, otwiera na świat, pomaga nam zrozumieć się wzajemnie, obniża stres i wzmacnia więzi; minimalizuje wykluczenie społeczne – mówi Maria Deskur, prezeska Fundacji.

Od wybuchu wojny Fundacja Powszechnego Czytania zbiera fundusze i książki na pomoc ukraińskim uchodźcom i wydawcom. Do dziś przekazała blisko 150 tysięcy egzemplarzy książek do ośrodków, bibliotek, szkół i domów, gdzie przebywają uchodźcy. Cieszymy się z tego wyniku ale potrzeby są dużo większe.

Codziennie zgłaszają się do nas kolejne biblioteki, szkoły i ośrodki z prośbą o książki – podkreśla Katarzyna Konopka, kierownik projektów Fundacji.

Kampania #UwolnijSupermocDobra wyświetlać się będzie na smartfonach w całej Polsce dzięki wsparciu firmy Selectivv. Pracujemy w świecie cyfrowym ale zdajemy sobie sprawę, że czytanie książek pozostaje bardzo ważnym elementem rozwoju osobistego każdego z nas – dlatego intensywnie wspieramy wysiłki Fundacji Powszechnego Czytania na rzecz podniesienia poziomu czytelnictwa w Polsce – podkreślił Dominik Karbowski, Co-CEO firmy Selectivv. Komunikację strategiczną Fundacji wspiera już od trzech lat LoveBrands Group. Czytanie jako środek budowania inkluzywności, to niesłychanie ważny temat. Cieszymy się, że na naszych oczach i z naszym udziałem Fundacja Powszechnego Czytani dociera do coraz szerszego grona odbiorców z tym przesłaniem – puentuje Dorota Bieniek-Kaska, prezeska LoveBrands Group.

Wesprzeć akcję można tu: https://fpc.org.pl/kim-jestesmy/nasze-projekty/uwolnij-supermoc-dobra/

Fundacja Powszechnego Czytania jest organizacją non profit, która powstała w 2018 roku, dzięki woli współpracy konkurentów – wydawców i stawia sobie za cel podniesienie poziomu czytelnictwa w Polsce. W 2019 r Fundacja uruchomiła program Książka na receptę. Recepta na sukces. W 2020 roku, w dniu zamknięcia szkół, Fundacja stworzyła kampanię #TerazCzasNaCzytanie namawiając rodziców do odrywania dzieci od ekranów. W 2021 roku opublikowała pierwszy polski poradnik upowszechniania czytania Supermoc książek oraz Supermoc książek w przedszkolu. Od dnia wybuchu wojny w Ukrainie prowadzi akcję #KsiążkaChroni, której celem jest dostarczenie książek dzieciom uchodźcom i pomoc wydawcom ukraińskim, w czerwcu b.r. we współpracy z Unią Metropolii Polskich wystartowała z kampanią #CzytanieRządzi. Fundacja zaprasza do współpracy wszystkich ludzi zainteresowanych tematem podniesienia poziomu czytelnictwa w Polsce.

Kategorie: Wydarzenia