Aleksandra Poniewierska, Polajkować TV. Telewizja i media społecznościowe
Przegląd
- Typ: Książka naukowa
- Marka: Wydawnictwo UJ
Aleksandra Powierska
Polajkować TV
Telewizja i media społecznościowe
ISBN: 978-83-233-5157-3
Liczba stron: 248
Format: 15,8×23,5 cm
Rok wydania: 2022
Data premiery: 10.11.2022
Data wydania e-booka: 10.11.2022
Czy można oglądać programy telewizyjne, nie mając telewizji i nie korzystając z platform streamingowych? Jak zmienia się interaktywność telewizji pod wpływem mediów społecznościowych? Jak odbiorcy definiują telewizję w dobie nowych mediów? Książka Aleksandry Powierskiej przynosi odpowiedzi na powyższe pytania, prezentując świeże podejście do badań nad przemianami współczesnej telewizji. W efekcie przeprowadzonych analiz powstaje koncepcja sieciowości telewizji, która w duchu teorii ANT wskazuje na coraz większą liczbę aktorów ludzkich i nie-ludzkich kształtujących praktyki odbiorcze oraz doświadczenia widzów-użytkowników. W publikacji nie brakuje również wątków dotyczących języka mediów społecznościowych, komunikacyjnej roli obrazów oraz znaczenia algorytmów.
„Książka doskonale wpisuje się w prowadzone w Polsce i na świecie badania środowisk medialnych, a także opisuje przemiany, które zachodzą w środowiskach nowych mediów. Wskazana przez Autorkę kategoria sieciowości telewizji, ukazująca telewizję jako połączenie sieci technicznej i potencjału społecznego, rzuca ciekawe światło na badania związane z telewidzeniem”.
Z recenzji dr hab. prof. UP Agnieszki Waleckiej-Rynduch