Edukacja muzyczna dzieci i młodzieży

Przegląd

Poradnik zawiera zbiór metod, ćwiczeń i zabaw wykorzystywanych przez Autorkę podczas długoletniej praktyki zawodowej, obejmującej obowiązki m.in. trenera KLANZY, trenera Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, nauczyciela fortepianu, psychologa w szkole muzycznej i psychologa w bursie szkół artystycznych. Adresatami poradnika są nauczyciele przedszkoli, szkół artystycznych, ogólnokształcących, integracyjnych, doradcy metodyczni, psycholodzy i pedagodzy szkolni, instruktorzy i animatorzy kultury, pracownicy socjalni, studenci wyższych uczelni psychologicznych, pedagogicznych i muzycznych.



Poradnik składa się z dwóch części. W części pierwszej zamieszczono niezbędną wiedzę teoretyczną, potrzebną do zrozumienia i usystematyzowania takich tematów, jak: zasady edukacji muzycznej w systemie szkolnym (artystycznym i ogólnokształcącym) i pozaszkolnym; muzyczne standardy dydaktyczne, psychopedagogiczne i animacyjne; charakterystyka pracy pedagogicznej w kontekstach psychologicznych, kompetencyjnych i animacyjnych. Natomiast znacznie obszerniejsza praktyczna część druga zawiera szeroki wybór psychopedagogicznych metod aktywizujących do bezpośredniego zastosowania na zajęciach lekcyjnych i pozaszkolnych. Przy czym to standardy edukacji muzycznej stanowiły klucz, według którego opisano następujące metody, ćwiczenia i techniki: metody stosowane na początku zajęć, ćwiczenia rozwijające ekspresję wokalną, muzyczne improwizacje ruchowe, techniki rozwijania wyobraźni muzycznej, metody relaksacyjno-odprężające, ćwiczenia aktywizujące z wykorzystaniem instrumentarium Orffa, zabawy ożywiające naukę o instrumentach muzycznych, metody aktywizujące na lekcji gry na instrumencie, techniki przygotowujące do występów publicznych, animacja muzycznych występów oraz animacja muzycznych zajęć teoretycznych wraz z quizami muzycznymi.

Szczegółowe informacje: www.ksiegarnia.difin.pl

 

 

Kategorie: Edukacja
Tagi: Difin