Wręczono Nagrody Eisnera 2019
W trakcie konwentu Comic Con w San Diego (USA), uznawanego za największą popkulturową imprezę na świecie, przyznano Nagrody Eisnera – najważniejsze wyróżnienia w branży komiksowej. Oto laureaci:
Najlepsza krótka historia:
„The Talk of the Saints” – Tom King i Jason Fabok – opublikowana w „Swamp Thing Winter Special” (DC)
Najlepszy zeszyt (one-shot):
„Peter Parker: The Spectacular Spider-Man #310” – Chip Zdarsky (Marvel)
Najlepsza kontynuowana seria:
„Giant Days” – John Allison, Max Sarin, and Julaa Madrigal (BOOM! Box)
Najlepsza seria limitowana:
„Mister Miracle” – Tom King i Mitch Gerads (DC)
Najlepsza nowa seria:
„Gideon Falls” – Jeff Lemire i Andrea Sorrentino (Image)
Najlepsza publikacja dla najmłodszych (do lat 8):
„Johnny Boo and the Ice Cream Computer” – James Kochalka (Top Shelf/IDW)
Najlepsza publikacja dla dzieci (9-12 lat):
„The Divided Earth” – Faith Erin Hicks (First Second)
Najlepsza publikacja dla nastolatków (13-17 lat):
„The Prince and the Dressmaker” – Jen Wang (First Second)
Najlepsza publikacja humorystyczna:
„Giant Days” – John Allison, Max Sarin i Julia Madrigal (BOOM! Box)
Najlepsza antologia:
„Puerto Rico Strong” – red. Marco Lopez, Desiree Rodriguez, Hazel Newlevant, Derek Ruiz i Neil Schwartz (Lion Forge)
Najlepsze dzieło oparte na faktach:
„Is This Guy For Real? The Unbelievable Andy Kaufman” – Box Brown (First Second)
Najlepszy album graficzny (nowość):
„My Heroes Have Always Been Junkies” – Ed Brubaker i Sean Phillips (Image)
Najlepszy album graficzny (wznowienie):
„Vision” – Tom King, Gabriel Hernandez Walta i Michael Walsh (Marvel)
Najlepsza adaptacja z innego medium:
„Frankenstein” Mary Shelley w: „Frankenstein: Junji Ito Story Collection” – adaptacja Junji Ito, tłum. Jocelyne Allen (VIZ Media)
Najlepsze amerykańskie wydanie zagranicznego komiksu:
„Brazen: Rebel Ladies Who Rocked the World” – Pénélope Bagieu, tłum. Montana Kane (First Second)
Najlepsze amerykańskie wydanie azjatyckiego komiksu:
„Tokyo Tarareba Girls” – Akiko Higashimura (Kodansha)
Najlepsze wydanie archiwalne – zbiór pasków:
„Star Wars: Classic Newspaper Strips, vol. 3” – Archie Goodwin i Al Williamson, red. Dean Mullaney (Library of American Comics/IDW)
Najlepsze wydanie archiwalne – komiks:
„Bill Sienkiewicz’s Mutants and Moon Knights… And Assassins… Artifact Edition” – red. Scott Dunbier (IDW)
Najlepszy scenarzysta:
Tom King – „Batman”, „Mister Miracle”, „Heroes in Crisis”, „Swamp Thing Winter Special” (DC)
Najlepszy scenarzysta/rysownik:
Jen Wang – „The Prince and the Dressmaker” (First Second)
Najlepszy rysownik/nakładacz tuszu:
Mitch Gerads – „Mister Miracle” (DC)
Najlepszy rysownik/artysta multimedialny:
Dustin Nguyen – „Descender” (Image)
Najlepszy twórca okładek:
Jen Bartel – „Blackbird” (Image); „Submerged” (Vault)
Najlepszy kolorysta:
Matt Wilson – „Black Cloud”, „Paper Girls”, „The Wicked + The Divine” (Image); „The Mighty Thor”, „Runaways” (Marvel)
Najlepszy liternik:
Todd Klein — „Czarny Młot: Era zagłady”, „Neil Gaiman: Studium w szmaragdzie” (Dark Horse), „Batman: White Night” (DC); „Eternity Girl”, „Books of Magic” (Vertigo/DC); „Liga Niezwykłych Dżentelmenów: Burza” (Top Shelf/IDW)
Najlepszy magazyn o komiksach (ex aequo):
„Back Issue” — red. Michael Eury (TwoMorrows)
Magazyn „PanelxPanel” — red. Hassan Otsmane-Elhaou, panelxpanel.com
Najlepsza książka o komiksie:
„Drawn to Purpose: American Women Illustrators and Cartoonists” – Martha H. Kennedy (University Press of Mississippi)
Najlepsza publikacja edukacyjna/akademicka:
„Sweet Little C*nt: The Graphic Work of Julie Doucet” – Anne Elizabeth Moore (Uncivilized Books)
Najlepiej zaprojektowane wydanie komiksu:
„Umowa z bogiem. Curator’s Collection” Willa Eisnera – projekt John Lind (Kitchen Sink/Dark Horse)
Najlepszy komiks internetowy:
„Umami” – Ken Niimura (Panel Syndicate)
Najlepszy komiks cyfrowy:
„The Contradictions” – Sophie Yanow, www.thecontradictions.com
za booklips.pl