Bestsellery Oficyny Wydawniczej „Impuls” za KWIECIEŃ 2019!
Przegląd
- Typ: Bestsellery
- Marka: Impuls
Poniżej przedstawiamy nasze bestsellerowe publikacje za miesiąc kwiecień 2019 r. – tytuły drukowane i wznawiane, których popularność zaskoczyła nawet nas, stanowiące świetny przykład na to, że dobrze przygotowana książka zawsze znajdzie swojego odbiorcę.
W kwietniu 2019 naszą najpopularniejszą książką została nowa publikacja w ofercie Oficyny Impuls autorstwa Miry Rządzki pt. Odruchy oralne u noworodków i niemowląt, to opracowanie ważne, wypełniające lukę wśród publikacji kierowanych do logopedów, neurologopedów i terapeutów zajmujących się grupą najmłodszych pacjentów […]. Autorka podjęła się ambitnego zadania polegającego nie tylko na charakterystyce odruchów oralnych (ich ewolucji, sposobu ich wywołania, realizacji prawidłowej i patologicznej), ale także na zgłębieniu problematyki stymulacji tychże reakcji… (z recenzji dr hab. Katarzyny Kaczorowskiej-Bray, logopedy)
Brawo!
Zapraszamy do naszych książek, autorów, do nas!
A czy Ty znasz już te książki?
1. Odruchy oralne u noworodków i niemowląt. Diagnoza i stymulacja
Mira Rządzka
Odruchy oralne u noworodków i niemowląt Drogi Czytelniku!
Oddaję w Twoje ręce niniejszą pracę, rozprawę doktorską, będącą rezultatem moich wieloletnich badań oraz przemyśleń dotyczących pracy neurologopedycznej z najmłodszymi pacjentami. Publikację oddaję w niezmienionej niemalże formie. Będąc zwolenniczką wczesnych i indywidualnie dobranych oddziaływań, mam głębokie przekonanie, że wyniki moich badań będą służyły pomocą logopedom, neurologopedom, fizjoterapeutom, doradcom laktacyjnym, neonatologom. Mam nadzieję, że opracowana przeze mnie i dołączona do książki karta badania odruchów oralnych u noworodków i niemowląt stanie się wygodnym i inspirującym narzędziem w pracy specjalistów.
Autor
poleca Impuls
2. Materiały wyrazowo – obrazkowe do poprawnej wymowy: KOMPLET 10 zeszytów
Grażyna Krzysztoszek i Małgorzata Piszczek
Materiały wyrazowo – obrazkowe do poprawnej wymowy głosek s, z, c, dz
Pozycja obowiązkowa dla wszystkich logopedów. Seria dziewięciu zeszytów to dla wielu terapeutów podstawa współpracy z dziećmi z zaburzeniami mowy. Umożliwia naukę przez przyjemną i nieuciążliwą dla maluchów zabawę. I przynosi efekty…
poleca Impuls
3. Doświadczenia rodzin w odkrywaniu i rozwijaniu zdolności dzieci
Małgorzata Stańczak
Doświadczenia rodzin w odkrywaniu i rozwijaniu zdolności dzieci
Podjęta w monografii problematyka jest niezwykle ważna z perspektywy adekwatności oddziaływań edukacyjnych kierowanych do grupy dzieci i młodzieży zdolnej. Procesami wychowania, kształcenia i samokształcenia, „sprzyjających rozwojowi zdolności człowieka w cyklu całego jego życia” zajmuje się pedagogika zdolności (giftedchild pedagogy). Transformacja potencjału zdolnościowego dziecka w dojrzały talent jest procesem rozciągniętym w czasie i warunkowanym szeregiem czynników, zarówno wewnętrznych jak i zewnętrznych, które mogą go wspierać albo ograniczać…
poleca Impuls
4. Bliźnięta – pierwszy rok życia czyli BOBOLOTEM do nieba i z powrotem
Joanna Maciejewska
Bliźnięta – pierwszy rok życia czyli BOBOLOTEM do nieba i z powrotem
Bobolotem do nieba i z powrotem to historia jednego roku z życia naszej rodziny. Przełomowego roku. Najtrudniejszego, najbardziej wymagającego i wyczerpującego, a jednocześnie najpiękniejszego – tego, w którym przyszli na świat nasi synkowie.
Jeśli również spodziewacie się bliźniąt, to, po pierwsze, moje gratulacje! Po drugie: polecam tę książkę, gdyż nie mam wątpliwości, że okaże się dla Was wartościową lekturą. Dowiecie się z niej rzeczy, których nie uczą w szkołach rodzenia, przeczytacie rady, których nie udzielą Wam rodzice „pojedynczych” dzieci, zapoznacie się z wykorzystanymi przez nas metodami postępowania, ocenicie, czy warto je zastosować, czy też zdecydujecie się zrobić zupełnie odwrotnie!
poleca Impuls
5. Dźwięki mowy. Program kształtowania świadomości fonologicznej dla dzieci
przedszkolnych i szkolnych
Alicja Maurer
Dźwięki mowy. Program kształtowania świadomości fonologicznej dla dzieci przedszkolnych i szkolnych Część teoretyczna tego opracowania ma na celu przybliżenie nauczycielom, logopedom, a także rodzicom pojęcia świadomości fonologicznej i jej znaczenia w opanowaniu umiejętności czytania i pisania. Wyjaśnia ona pojęcia słuchu fonematycznego, będącego podstawą opanowania języka mówionego. Program ten ma za zadanie ułatwić dzieciom uzmysłowienie sobie fonologicznej podzielności słów oraz osiągnięcie umiejętności reprezentowania dźwięków mowy za pomocą liter alfabetu. Jest on przeznaczony do pracy z dziećmi od 3 roku życia…
poleca Impuls
6. Podmiotowe uwarunkowania radzenia sobie ze stresem osób
z uszkodzonym słuchem
Anna Czyż
Podmiotowe uwarunkowania radzenia sobie ze stresem osób z uszkodzonym słuchemMonografia ta jest obszerną pracą empiryczną poświęconą psychologicznym aspektom funkcjonowania w warunkach głuchoty. Ciągle odczuwa się niedosyt badań z tego zakresu, zarówno ze względu na wyzwania metodologiczne związane z ograniczeniem instrumentarium badawczego uwzględniającego różnice językowe i kulturowe, jak i z uwagi na zakwestionowanie istnienia psychologii głuchych jako takiej.
Trzeba więc podkreślić, że Autorka książki podjęła się bardzo trudnego zadania. […] W obszarze badań wyznaczonym przez Annę Czyż ukazane zostały w mrówczy sposób ciekawe analizy […]. Może to zapoczątkować nowe poszukiwania i nowe działania wspierające na rzecz osób z uszkodzonym słuchem.
poleca Impuls
7. Jak przez wiersze ortografia szybko nam do głowy trafia
Barbara Dyl
Jak przez wierszeJest to zbiór rymowanych wierszyków poświęconych zasadom ortografii polskiej. Każdy z nich zawiera cenne wskazówki dla małego czytelnika-ucznia klas I-III i wyjaśnienia jak, kiedy i dlaczego należy pisać i jaką zasadę stosować, aby pisownia była poprawna. Książka może być wykorzystana zarówno przez nauczycieli w ich pracy dydaktycznej, jak i uczniów klas I-III.
poleca Impuls
8. Autyzm dziecięcy. Zagadnienia diagnozy i terapii
Lucyna Bobkowicz-Lewartowska
Autyzm dziecięcyPrezentowana praca zawiera m. in. badania autorki dotyczące wpływu procesu terapeutycznego na stopień autyzmu i rozwój psychoruchowy. Celem badań było także określenie związku między stopniem autyzmu a poziomem i profilem rozwoju psychoruchowego dzieci. Wyniki tych badań mogą być zastosowane przez terapeutów w ich pracy z osobami dotkniętymi autyzmem, a także w diagnozie i profilaktyce tej choroby. Książka adresowana do specjalistów zajmujących się problematyką autyzmu, studentów oraz rodziców dzieci dotkniętych tą chorobą.
poleca Impuls
9. Edukacja małego dziecka. Tom 13. Konteksty oświatowe
Urszula Szuścik, Ewa Ogrodzka-Mazur i Aleksandra Minczanowska
Edukacja małego dziecka. Tom 13W 13 już tomie zostały zaprezentowane trzy wątki tematyczne. Pierwszy związany jest z wyzwaniami i dylematami edukacji małego dziecka, kolejny odnosi się do działań obejmujących etap nauczania początkowego, a ostatni nawiązuje bezpośrednio do pracy samego nauczyciela.
Część pierwsza nosi tytuł Edukacja małego dziecka – nowe wyzwania, stare dylematy. Prezentowane w niej teksty ukazują istotne problemy i potrzeby, przed którymi stoją instytucje oświatowe wspierające i stymulujące rozwój dziecka od 6. miesiąca do 6. roku życia…
poleca Impuls
10. Jak zachęcić 2-latka do mówienia? Logopedyczny poradnik dla rodziców
Marzena Bekus-Richane
Jak zachęcić 2-latka do mówienia? Logopedyczny poradnik dla rodzicówCzas, w którym w rodzinie ma się pojawić dziecko, jest niezwykły dla rodziców, pełen oczekiwań, niepewności, a często niespodzianek. Na początku oczywiście najważniejsze jest zdrowie maleństwa i od pierwszych dni wszyscy dbają o jego prawidłowy rozwój. W miarę upływu czasu, w sposób naturalny i instynktowny, oczekujemy pojawiania się następnych etapów rozwojowych. Karmienie i wydalanie, kąpiel, sen – to tematy najczęściej poruszane przez młodych rodziców, szczególnie przez mamy. Ale kiedy mija pierwsze oszołomienie, przyglądamy się uważniej dziecku i zauważamy wtedy jego oznaki emocjonalnego kontaktu z nami i otaczającym je światem. A są to uśmiech, grymas twarzy, wodzenie wzrokiem za mamą czy zabawką…
poleca Impuls
Oficyna Wydawnicza “Impuls” potwierdziła swoją pozycję wśród wydawców książki naukowej i akademickiej, publikując wile nowych tytułów, docierając do licznej rzeszy wymagających czytelników: pedagogów, terapeutów, rodziców itd. Nasze książki zdobyły też liczne nagrody i wyróżnienia, zarówno branżowe, jak i czytelnicze.
W minionym roku wprowadziliśmy również na rynek ponad sto czterdzieści książek elektronicznych w najpopularniejszych formatach ePub i Mobi (w swojej księgarni internetowej).
Autorzy najnowszych publikacji podejmują problemy niezwykle ważne i wymagające pogłębionej refleksji. Wiele nowości porusza tematy aktualne i istotne, a także otwiera nowe drogi do dyskusji nad poszczególnymi zjawiskami. Przykładem są wyjątkowe serie naukowe. Pierwszą – Pedagogika Nauce i Praktyce składającą się już z 16 podręczników – tworzą trzy podręczniki autorstwa znakomitych pedagogów: prof. Czesława Kupisiewicza, prof. Ewy Wysockiej, prof. Mirosława J. Szymańskiego, Jolanty Szempruch, prof. Bronisława Siemienieckiego, prof. Bogusława Śliwerskiego, prof. Iwona Chrzanowska, prof. Jerzy Nikitorowicz, prof. Wiesław Ambrozik i innych. Druga seria – Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki – składa się z sześciu naukowych publikacji przygotowanych pod redakcją naukową prof. Marii Dudzikowej.