E-Kiosk w 2018 roku
Przegląd
- Typ: Rynek Polski
- Marka: e-Kiosk
W ubiegłym roku E-Kiosk SA zwiększył wpływy ze sprzedaży z 8,69 mln zł w 2017 roku do 8,87 mln zł. Przychody gotówkowe wzrosły z 7,65 do 8,88 mln zł, a barterowe zmalały z 1,03 mln zł do -2 tys. zł. Poprawił się wynik operacyjny – z 270 tys. zł straty do 204 tys. zł zysku oraz wynik brutto – z 276 tys. zł straty do 209 tys. zł zysku. Strata netto firmy zmalała z 234 do 158 tys. zł.
Jednym z głównych przedsięwzięć jakie realizowaliśmy w minionym roku jest unikalny projekt „Get Licensed”. Projekt finansowany w ramach Google Digital News Initiative będzie ogólnodostępną platformą dla twórców, wydawców oraz nabywców licencji, która służy do zdalnej sprzedaży licencji na publikację treści dziennikarskich z wielu możliwych źródeł. W tej chwili na rynku jest to jedyne globalne rozwiązanie, przeznaczone dla wydawców, blogerów, czy selfpublisherów. Liczymy na to, że upowszechnienie tego zautomatyzowanego narzędzia do sprzedaży licencji na treści przyczyni się do wzrostu świadomości praw autorskich i licencyjnych wśród wszystkich użytkowników sieci Internet oraz będzie w przyszłości dodatkowym źródłem przychodu. – informuje Łukasz Piela, prezes zarządu
zob. sprawozdanie finansowe E-Kiosk SA