Podyplomowe Studia Polityki Wydawniczej i Księgarstwa UW – nabór trwa

Podyplomowe Studia Polityki Wydawniczej i Księgarstwa UW – nabór trwa

Przegląd

Są jeszcze wolne miejsca na nowy rok akademicki. Rekrutacja prowadzona będzie do ich wyczerpania . Decyduje kolejność zgłoszeń. Zajęcia rozpoczynają się w końcu listopada.

Studia działają od 1998 r. Przeznaczone są zarówno dla osób, które pracują już na rynku książki i pragnęłyby podnieść swoje kwalifikacje, jak również dla tych, które przewidują możliwość podjęcia takiej pracy w przyszłości. Wymagany jest co najmniej stopień licencjata.

Nauka trwa dwa semestry, od listopada 2018 do lipca 2019 r., egzamin końcowy we wrześniu 2019 r. Zajęcia odbywają się co kilka tygodni (początek: piątek, godz. 16.30, zakończenie: niedziela ok. godz.13.15), 5 razy w semestrze, łącznie przewidziano ok. 160 godz. w ciągu całego roku.

Program obejmuje szeroko pojętą problematykę rynku książki oraz zagadnienia praktyczne związane m.in. z marketingiem wydawniczym, zarządzaniem wydawnictwem, informacją o książce, pracą redakcji, prawem autorskim, promocją, udziałem w targach, dystrybucją, produkcją, poligrafią i edytorstwem, nowymi technologiami wydawniczymi, self-publishing.

Czesne – ok. 3500 zł za cały rok akademicki (opłaty w ratach bez odsetek).

Wykładowcami są uczestnicy i analitycy rynku książki, znający omawiane zagadnienia z praktyki zawodowej.

Zajęcia prowadzą m.in.:

Włodzimierz Albin (prezes Polskiej Izby Książki, szef Wolters Kluwer) oraz Karina Smolak i Jarosław Matuszewski (Wolters Kluwer) – zarządzanie wydawnictwem

Jacek Włodarczyk (BMR, Wirtualny Wydawca) – marketing wydawniczy

mec. Andrzej Karpowicz (Kancelaria Juris, b. prezes Polskiego Towarzystwa Wydawców Książek) – prawo autorskie

Grzegorz Majerowicz (IPS, ABE-IPS, wiceprezes PIK) – książka i prawo

Barbara Miecznicka (Difin, b. szefowa „Świata Książki”)- zarządzanie redakcją

dr Andrzej Rostocki (Polskie Towarzystwo Socjologiczne) – public relations na rynku książki
red. Andrzej Palacz (właściciel i red. nacz. miesięcznika „Wydawca”, wydawca.com.pl, wyd. Inicjał) – poligrafia i edytorstwo

dr Grzegorz Boguta (prezes PIK przez pierwsze trzy kadencje, b. szef PWN, Doradztwo Wydawnicze GAB) – panorama polskiego rynku książki
Jerzy Okuniewski (wiceprzewodniczący Stowarzyszenia Księgarzy Polskich, wiceprezes Książnicy Polskiej) – problemy księgarstwa polskiego
red. Paweł Waszczyk (red. nacz. „Biblioteki Analiz”) – książka na świecie, czytelnictwo

Jolanta Zyzek (BookBook) – problemy hurtu

Arkadiusz Seidler (Audioteka, d. dyr. w wyd. Langenscheidt, Buchmann i w Grupie Foksal) – relacje międzysektorowe wydawca – hurtownik – księgarz, książki audio

red. Piotr Dobrołęcki (red. naczelny „Magazynu Literackiego”) – targi książki w Polsce, media branżowe

Beata Stasińska (Agencja Literacko-Scenariuszowa, d. W.A.B.) – targi książki na świecie, budowanie listy wydawniczej, sprzedaż praw

Iwonna Stefańska (b. kier.działu produkcji w CH Beck) – problemy produkcji

red. Hanna Maria Giza (PR II) – dziennikarz wobec rynku książki

Beata Gutowska (Publio.pl) – E-books na rynku krajowym

Maciej Foks (Uniwersytet Warszawski)– Internet w wydawnictwie, e-książki

dr Michał Zając (Uniwersytet Warszawski) – rynek książki dla dzieci

Sonia Draga, Barbara Jóźwiak, Piotr Kierył, Jarosław Matuszewski, ks. Leszek Skorupa – różne segmenty polskiego rynku książki

dr hab. Marek Tobera (Uniwersytet Warszawski, zarząd SKP) – transformacja polskiego rynku książki

Rekrutacja elektroniczna poprzez stronę: www.irk.podyplomowe.uw.edu.pl/pl

Zainteresowanych prosimy o pilny kontakt
dr Agnieszka Chamera-Nowak (sekretarz naukowy PSPWiK)

Uniwersytet Warszawski, Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Nowy Świat 69, III p., pok. 139
e-mail: achamera@uw.edu.pl

dr hab. Marek Tobera (kierownik PSPWiK)

e-mail: marektob@wp.pl

Kategorie: Szkolenia