Europejski rynek e-commerce warty ponad 500 mld euro

Przegląd

Jak wynika z szacunków Ecommerce Europe, w 2016 roku wartość sprzedaży internetowej w Europie wyniesie 510 mld euro, o 12 proc. więcej niż rok wcześniej. Największy wzrost przewidywany jest dla naszych zachodnich sąsiadów. Niemcy zanotują największy wzrost na rynku zakupów konsumenckich online – nastąpi wzrost o 12 proc. rok do roku, osiągając kwotę 66,9 mld euro. Natomiast pod kątem wartości rynku, na czele nadal pozostaną mieszkańcy Wielkiej Brytanii , ponieważ ich pojedyncze transakcje są znacznie większe niż te wykonywane przez konsumentów z innych krajów.

To dobra wiadomość dla firm logistycznych.

Więcej zakupów to więcej przesyłek: przełożenie jest proste i dla naszego biznesu bardzo pozytywne. Gdybym jednak miał wybrać między modelem niemieckim (więcej drobnych zakupów) a angielskim (droższe zakupy), wolę model niemiecki. Nie tylko pozwala utrzymać wysoki procent wykorzystania posiadanej infrastruktury punktów odbioru i paczkomatów, ale też zapewnia właścicielom punktów stałe przychody od każdej obsłużonej paczki (a nie od jej wartości). Przesyłki o dużej wartości zdarzają się raz na jakiś czas i wolę traktować je jako bonus, świadectwo zaufania do operatora, a nie jako podstawowe źródło biznesu – komentuje Rafał Brzoska, CEO of Integer.pl Group

 

źródło: evigo.pl

fot. za evigo.pl

Tagi: e-commerce

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.