Columbia University: 60 proc. internautów nie otwiera linków, którymi dzieli się w mediach społecznościowych

Columbia University: 60 proc. internautów nie otwiera linków, którymi dzieli się w mediach społecznościowych

Przegląd

60 proc. internautów nie otwiera linków, którymi dzieli się w mediach społecznościowych. Nie ma też korelacji między liczbą udostępnień a liczbą kliknięć w linki. Co więcej, linki udostępniane najczęściej wcale nie są częściej otwierane. To podstawowe wyniki badania specjalistów z Columbia University.

Jak wynika z raportu „Social Clicks: What and Who Gets Read on Twitter?”, który przygotowali naukowcy z Columbia University, 6 na 10 osób dzielących się linkami w mediach społecznościowych nawet ich nie otwiera. Decyzję o podaniu dalej podejmujemy na podstawie tytułu, który wyświetla się przy linku oraz źródła, które udostępniło dany materiał.

Naukowcy nie znaleźli się też wyraźnej zależności pomiędzy liczbą udostępnień a liczbą kliknięć w link. Jednym z wniosków badania jest odejście od używania liczby udostępnień jako miernika popularności materiału opublikowanego w internecie. Zauważyli też, że częściej otwierane są linki, które udostępnianie są rzadziej, w bardziej niszowej grupie odbiorców.

Linki, które są podawane dalej ponad 90 razy znajdują się w topowych 6 proc. udostępnianych linków, ale odpowiadają jedynie za 45 proc. kliknięć. – Badanie przynosi kilka ciekawych wniosków…

czytaj cały artykuł w Wirtualnemedia

 

fot. shutterstock_IRCenter-socialmedia

Kategorie: nowe technologie

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.