Koniec Tesco w Polsce? Firma rozważa wycofanie się z Europy Środkowo-Wschodniej

Przegląd

Tesco, które ogłosiło sprzedaż swojego biznesu w Korei Południowej, rozważa również sprzedaż swojej sieci w Europie Środkowej i Wschodniej, w celu dalszej redukcji zadłużenia, podał Bloomberg.

Według agencji, która powołuje się na trzy źródła „zaznajomione ze sprawą” ostateczna decyzja jeszcze nie zapadła, a Tesco na razie omawia taką możliwość z doradcami. Biznes, wyceniany przez Sanford C. Bernstein na 1,9 mld funtów (2,9 mld USD), obejmuje ponad 1110 sklepów, które generują 6,45 mld funtów przychodów.

Rzecznik Tesco odmówił komentarza w tej sprawie.

Według analityków w porównaniu z działalnością w Azji, sklepy Tesco w Europie Środkowej i Wschodniej – z siecią obejmującą Węgry, Polskę, Czechy, Słowację i Turcję – ma mniej do zaoferowania potencjalnym nabywcom. Sprzedaż spada do trzech lat z rzędu, pośród silnej konkurencji ze strony takich sieci jak np. niemieckie Aldi.

W marcu Tesco połączyło zespoły zarządzania w Europie centralnej i wschodniej. Taki ruch, w ocenie analityków, może być wstępem do ewentualnej sprzedaży biznesu w tym regionie.

Obecność Tesco w Europie Środkowej sięga 20 lat. Firma weszła na Węgry w 1995 roku i stała się trzecim największym pracodawcą w kraju. W 1996 roku firma otworzyła sklepy w Polsce, teraz jej największym rynku w regionie, a także w Czechach i na Słowacji. Tureckie Tesco rozpoczęło działalność w 2003 roku.

 

 

za ISBNews pb.pl

Tagi: Tesco

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.