Polacy słuchają coraz więcej audiobooków
Przegląd
- Typ: Rynek Polski
Audioteka, największa cyfrowa biblioteka audio, ustanowiła nowe rekordy w 2014 roku: 139 audiobooków kupionych w jednej transakcji to efekt akcji urodzinowej, w ramach której ogłoszono konkurs na największą ilość audiobooków kupionych jednorazowo przez jednego użytkownika.
Serwis pobił też inne rekordy – 50% wzrost liczby pobrań audiobooków w minionym roku w Polsce, ponad 40% wzrostu obrotu w kraju i prawie 70% wzrostu obrotu na świecie.
W 2014 Audioteka kontynuowała ekspansję na rynkach zagranicznych, rozpoczynając działalność we Francji, w Niemczech, we Włoszech, w Hiszpanii i krajach latynoamerykańskich (głównie w Meksyku) oraz w Szwecji.
– Jesteśmy zadowoleni, że przyciągamy do słuchania audiobooków coraz więcej ludzi. W tym nośniku tkwi gigantyczny potencjał. Audiobooki wygrywają tym, że można ich słuchać praktycznie zawsze i wszędzie, również w nietypowych okolicznościachi że jest to czas współdzielony z innymi aktywnościami, jak bieganie, spacerowanie, gotowanie, prowadzenie samochodu. To niezwykle ważne przy obecnym tempie życia naszego społeczeństwa – mówi Marcin Beme, Prezes Audioteki.- Wierzymy, że to dopiero początek mody na audiobooki, które bez wątpienia zasługują na oddzielne miejsce na rynku książki. Audiobooki oferują coś więcej niż fabułę, są samodzielnym dziełem sztuki wzbogaconym o interpretację lektora, często tworzą wspaniały teatr wyobrażni wypełniony efektami dźwiękowymi czy muzyką – dodaje Beme.
Obecnie Audioteka prowadzi działalność w kilkunastu krajach. Lokomotywą całego przedsięwzięcia jest nadal polski sklep audioteka.pl. –
Rozwój Audioteki zawdzięczamy ciągłej pracy nad poszerzeniem kontentu i zdobywaniu nowych użytkowników. W 2014 roku podpisaliśmy umowy z 50 nowymi wydawnictwami, w tej chwili pracujemy już z ponad 300 dostawcami treści – mówi Marcin Beme – Kobiety czytają więcej książek, a mężczyźni słuchają więcej audiobooków. Podobnie jak w latach ubiegłych, naszymi słuchaczami w roku 2014 byli głównie mężczyźni, ale w tym roku chcemy odwrócić trochę ten trend. W Niemczech i Szwecji, czyli na dwóch rozwiniętych audiobookowych rynkach, na których zaczęliśmy działalność, odbiorcami książek w formie audio są głównie kobiety. Brak aktywności kobiet na tym rynku to oznaka jego ciągłego wczesnego etapu rozwoju, tak więc w tym roku w Polsce postawimy na kobiety i do nich będziemy kierować naszą komunikację. Do realizacji tego celu potrzebujemy jednak właściwego kontentu, nad którym bardzo intensywnie pracujemy – komentuje Beme.
Artykuły powiązane:
O autorze
Skomentuj
Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.