Prosty i tani sposób na zatrzymanie klientów dłużej w księgarni i (być może) zwiększenie sprzedaży

Kiedy zapach został rozpylony, klienci wykazywali większą skłonność do spędzania w księgarni więcej czasu, 2,22 razy częściej z uwagą przeglądali większą ilość książek i czytali opisy na tylnej okładce, prawie 3 razy częściej wchodzili też w interakcję z personelem, zadając pytania odnośnie asortymentu.
Naukowcy prześledzili sprzedaż książek w czterech popularnych gatunkach: książki o jedzeniu i piciu, romanse oraz książki historyczne i kryminały/thrillery. Okazało się, że 119 spośród 201 badanych klientów kupiło przynajmniej jedną książkę w jednej z tych kategorii. Sprzedaż książek w pierwszej kategorii wzrosła o 40 procent, gdy zapach czekolady unosił powietrzu. Sprzedaż książek w drugiej kategorii również wzrosła, choć o nieco skromniejsze 22 procent. Co ciekawe jednak, klienci byli bardziej skłonni zaglądać do thrillerów i kryminałów, kiedy sklep pozostawał bezwonny.
Artykuły powiązane:
Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/wirtua/domains/wirtualnywydawca.pl/public_html/wp-content/themes/waszww-theme/includes/single/post-tags.php on line 4
O autorze
Skomentuj
Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.