Prosty i tani sposób na zatrzymanie klientów dłużej w księgarni i (być może) zwiększenie sprzedaży

Prosty i tani sposób na zatrzymanie klientów dłużej w księgarni i (być może) zwiększenie sprzedaży
Naukowcy z Uniwersytetu Hasselt w Belgii odkryli prosty i tani sposób na zatrzymanie klientów dłużej w księgarni i (być może) zwiększenie sprzedaży. Sekret leży w kuszącym aromacie czekolady.Badacze pod kierunkiem Lieve Doucé z Uniwersytetu w Hasselt w Belgii przeprowadzili dziesięciodniowy eksperyment w jednej z księgarń, rozpylając przez połowę godzin otwarcia ledwie wyczuwalny aromat czekolady. Dozowniki uwalniające zapach umieszczono w dwóch różnych lokalizacjach obiektu. Naukowcy śledzili zachowania co piątego klienta, który zaszedł do księgarni, łącznie 201 osób.

Kiedy zapach został rozpylony, klienci wykazywali większą skłonność do spędzania w księgarni więcej czasu, 2,22 razy częściej z uwagą przeglądali większą ilość książek i czytali opisy na tylnej okładce, prawie 3 razy częściej wchodzili też w interakcję z personelem, zadając pytania odnośnie asortymentu.

Naukowcy prześledzili sprzedaż książek w czterech popularnych gatunkach: książki o jedzeniu i piciu, romanse oraz książki historyczne i kryminały/thrillery. Okazało się, że 119 spośród 201 badanych klientów kupiło przynajmniej jedną książkę w jednej z tych kategorii. Sprzedaż książek w pierwszej kategorii wzrosła o 40 procent, gdy zapach czekolady unosił powietrzu. Sprzedaż książek w drugiej kategorii również wzrosła, choć o nieco skromniejsze 22 procent. Co ciekawe jednak, klienci byli bardziej skłonni zaglądać do thrillerów i kryminałów, kiedy sklep pozostawał bezwonny.

 

Kategorie: Szkolenia

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.