Media Rodzina – podsumowanie 2012 roku

Media Rodzina – podsumowanie 2012 roku
Media Rodzina jest wydawcą książek dla dzieci i młodzieży, literatury o profilu psychologicznym, związanej z relacjami w rodzinie oraz uwalnianiem się z uzależnień. Oficyna została założona w 1992 roku przez Amerykanina Roberta Gamble`a. Firma zatrudnia 24 osoby.  

Najważniejsze wydarzenia, które miały miejsce w firmie w 2012 roku:  

 
1. 2012 rok był rokiem jubileuszu 20-lecia wydawnictwa Media Rodzina – elementem obchodów był książkobus, który odwiedził 20 miast i miasteczek, rozwożąc do 20 bibliotek 20 palet z książkami;

2. Obchody Roku Korczakowskiego –„Pamiętnik Blumki” Iwony Chmielewskiej – uhonorowany kilkoma nagrodami, w tym w 2012 roku:
·    Nagroda główna w X edycji konkursu Świat przyjazny dziecku organizowanym przez KOPD
·    Nagroda główna w  konkursie literackim PTWK w kategorii książki dla dzieci i młodzieży!
·    Najlepsza książka dla dzieci i młodzieży w konkursie Dobre Strony, organizowanym przez MBP we Wrocławiu oraz biuro Wrocławskich Promocji Dobrych Książek
·    Nagroda główna w Konkursie Literatury Dziecięcej im. Haliny Skrobiszewskiej w 2012 r., organizowanym przez Muzeum Książki Dziecięcej;

3. Premiera ekranizacji pierwszego tomu trylogii Suzanne Collins „Igrzyska śmierci” (marzec);

4. Konferencja „Mądre wychowanie” zorganizowana z okazji 20. rocznicy wydania książki „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły”, wraz ze Stowarzyszeniem Szkoła dla Rodziców i Wychowawców (wrzesień)

5. Roberto Innocenti, ilustrator nowego przekładu „Pinokia” w wykonaniu Jarosława Mikołajewskiego, w Polsce, na targach w Krakowie (październik);

6. Premiery ważnych tytułów:
·    baśnie rosyjskie „Czarna kura”,
·    w kolekcji Baśnie Świata: „Aisha i wąż. Baśnie arabskie” zebrane przez Iwonę Taidę Drózd oraz „Bezpowrotna góra. Baśnie japońskie” z ilustracjami Piotra Fąfrowicza,
·    „Osobliwy dom Pani Peregrine” Ransoma Riggsa,
·    „Pejzaż z gżegżółką” Małgorzaty Strzałkowskiej,
·    „Pułapki myślenia” – noblisty z zakresu ekonomii, Daniela Kahnemana;

7.    Nowy projekt strony i internetowej księgarni wydawnictwa;

8.    Nowy informatyczny system handlowo-księgowy.

Najlepiej sprzedającymi się tytułami w roku ubiegłym były:

  • Igrzyska śmierci – 91 310 egz.
  • W pierścieniu ognia – 74 779 egz.
  • Kosogłos – 71 071 egz.
  • Lew, Czarownica i stara szafa – 31 833 egz.
  • Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły – 26 082 egz.
  • Służące – 18 874 egz.
  • Kalendarz Mały Poradnik Życia 2013 – 16 468 egz.
  • Harry Potter i Kamień Filozoficzny – 11 587 egz.
  • Mądra Mysz. Mam przyjaciela strażaka 9 909 egz.
  • Pułapki myślenia – 8 307 egz.

W 2012 roku wydawnictwo Media Rodzina zanotowało przychód ze sprzedaży książek na poziomie 13,76 mln zł, co daje 42,1% wzrost w stosunku do roku 2011.

W roku ubiegłym Oficyna wydała 178 tytułów, w tym 66 nowości. Łącznie sprzedano 1 003 051 egz. książek w średniej cenie 13,73 zł za egz.
 

O autorze

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.