Wolne miejsca na studiach podyplomowych o rynku książki

Wolne miejsca na studiach podyplomowych o rynku książki
Wolne miejsca na studiach podyplomowych o rynku książki

Uniwersytet Warszawski – Instytut Informacji Naukowej i Studiów Bibliologicznych pragną poinformować, że są jeszcze wolne miejsca na

Podyplomowych Studiach Polityki Wydawniczej i Księgarstwa UW.

Początek zajęć w końcu listopada.

Zainteresowani proszeni są o pilny kontakt.

Informacje i zgłoszenia:
Instytut Informacji Naukowej i Studiów Bibliologicznych UW
Warszawa, Nowy Świat 69

Agnieszka Chamera-Nowak
e-mail: achamera@uw.edu.pl
dyżury: środa i czwartek, godz. 12-13.00
tel. 22 55 20 239

Marek Tobera
e-mail: marek.tobera@uw.edu .pl
dyżury: wtorek i czwartek godz. 17.30-18.30
tel. 22 55 20 256

Studium działa od 1998 r. Jego kierownikiem jest dr Marek Tobera, sekretarzem naukowym dr Agnieszka Chamera-Nowak.

Nauka trwa dwa semestry, od listopada 2012 r. do lipca 2013 r. Zajęcia odbywają się co kilka weekendów (początek: piątki, godz. 16.30, sob. godz. 10-17.15; zakończenie: niedz. ok. 13.30), 5-6 razy w semestrze, w sumie przewidziano ok. 170 godz. zajęć w ciągu roku.

Program obejmuje szeroko pojętą problematykę rynku książki
oraz zagadnienia praktyczne związane m.in. z marketingiem wydawniczym, zarządzaniem wydawnictwem, prawem autorskim, pracą redakcji, PR i promocją, udziałem w targach, dystrybucją, produkcją, poligrafią i edytorstwem.

Studia przeznaczone są zarówno dla osób, które pracują już na rynku książki i pragnęłyby podnieść swoje kwalifikacje, jak również dla tych, które przewidują możliwość podjęcia takiej pracy w przyszłości.

Rekrutacja przeprowadzona zostanie we wrześniu i październiku – do wyczerpania limitu miejsc.

Czesne – ok. 3500 zł za cały rok akademicki (istnieje możliwość opłaty w  ratach).

Wykładowcami są uczestnicy i analitycy rynku książki,

znający omawiane zagadnienia z praktyki zawodowej. 

Zajęcia prowadzą m.in.:

Paweł Esse (szef CH Beck) – zarządzanie wydawnictwem
Jacek Włodarczyk (współwłaściciel BMR) – marketing wydawniczy
mec. Andrzej Karpowicz (Kancelaria Adwokacka Juris, autor kilku podręczników dotyczących tej problematyki) – prawo autorskie
Barbara Miecznicka (PEN Club, b. szefowa „Świata Książki”)- zarządzanie redakcją
dr Andrzej Rostocki (Uniwersytet Łódzki, Notes Wydawniczy) – public relations na rynku książki
red. Andrzej Palacz (właściciel i red. nacz. miesięcznika „Wydawca”, wydawca.com.pl) – poligrafia i edytorstwo
dr Grzegorz Boguta (prezes PIK przez pierwsze trzy kadencje, b. szef PWN, Doradztwo Wydawnicze GAB) – panorama polskiego rynku książki, nowe technologie wydawnicze
Bogdan Klukowski (b. dyrektor Departamentu Książki Ministerstwa Kultury, b. red. „Nowych Książek”) – książka na świecie
Waldemar Janaszkiewicz (przewodniczący Stowarzyszenia Księgarzy Polskich, red. nacz. „Wiadomości Księgarskich”, firma Polska Książka) – problemy księgarstwa polskiego
Paweł Filar (członek zarządu hurtowni Platon) – problemy hurtu
dr Piotr Marciszuk (b. prezes Polskiej Izby Książki, właściciel Wyd. Stentor) – problemy wydawców edukacyjnych
Krzysztof Gutowski (antyplagiat.pl) – e-bezpieczeństwo
Arkadiusz Seidler (dyr. handlowy w wyd. Buchmann) – relacje wydawca – hurtownik – księgarz (jak współpracować?)
red. Piotr Dobrołęcki (red. naczelny „Magazynu Literackiego”) – targi książki w Polsce, media branżowe
Beata Stasińska (szefowa W.A.B.) – targi książki na świecie, budowanie listy wydawniczej, sprzedaż praw
Iwonna Stefańska (szefowa działu produkcji w CH Beck) – problemy produkcji
red. Hanna Maria Giza (PR II) – współpraca dziennikarza z wydawcami
Piotr Kowalczyk – self-publishing
Maciej Foks (Uniwersytet Warszawski)– książka w Internecie, e- i audio – książki
dr Michał Zając (Uniwersytet Warszawski) – rynek książki dla dzieci
dr Marek Tobera (Uniwersytet Warszawski) – transformacja rynku książki
 

Kategorie: Szkolenia

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.