Płatne treści w internecie

Płatne treści w internecie
 
Polski internet wkracza w nową erę. Sześciu krajowych wydawców zdecydowało się udostępnić wybrane treści tylko zarejestrowanym internautom w ramach systemu Piano Media. Miesięczna opłata to 19,90 zł. Płatny dostęp obejmie maksymalnie 15% artykułów. Wśród wydawców, którzy zdecydowali się na takie przedsięwzięcie znajdują się m.in. Agora (Gazeta Wyborcza) i Ringier Axel Springer (Newsweek, Forbes).

Podobny system działa już na Słowacji i w Słowenii. Doświadczenia z tych rynków pozwoliły oszacować, że na 100 tys. zarejestrowanych użytkowników system zarobi ok. 1-1,5 tys. euro. Łączne przychody z opłat w 70 proc. to zysk dla wydawców. Reszta trafia do słowackiej spółki na obsługę systemu.
 

Kategorie: Rynek Polski

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.