Prószyński Media w 2011 roku

Prószyński Media w 2011 roku
Wydawnictwo Prószyński Media działa od 1990 roku. Wydaje literaturę polską i światową, zarówno klasykę, jak i prozę współczesną, literaturę faktu i biografie, kulinaria, książki popularnonaukowe oraz dla dzieci i młodzieży. Obecnie jedynym akcjonariuszem Spółki jest Mieczysław Prószyński. Oficyna zatrudnia 85 osób.

Najważniejsze wydarzenia, które miały miejsce w firmie w 2011 roku:

  • „Premiera książki pt „”KAŻDY SZCZYT MA SWÓJ CZUBASZEK”” Marii Czubaszek i Artura Andrusa
  • Książka Roku 2011 wg Magazynu Literackiego KSIĄŻKI dla tytułu „Pola Negri legenda Hollywood”
  • Nagroda „Zielona Gąska 2011” dla najlepszej książki dla dzieci od Fundacji im. K. I. Gałczyńskiego dla  „Bajkowej Drużyny” Kasi Klich
  • Równoczesna ze światową premiera książki Stephena Kinga „Dallas`63”
  • Zainaugurowanie serii dzieł zebranych Stefana Kisielewskiego (Cały Kisiel) i Jonasza Kofty
  • Nominacja do Bestsellerów Empiku 2011 dla książki „Każdy szczyt ma swój Czubaszek”
  • Nominacja do nagrody „Książka Historyczna Roku 2011” dla „Filmowców w matni bezpieki” Filipa Gańczaka
  • Inauguracja serii „Asy kryminału”
  • Odznaczenie Mieczysława Prószyńskiego Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polski przez Prezydenta Bronisława Komorowskiego

Najlepiej sprzedającymi się tytułami w roku ubiegłym były:

  • KAŻDY SZCZYT MA SWÓJ CZUBASZEK
  • DALLAS`63
  • ARABSKA CÓRKA
  • SOSNOWE DZIEDZICTWO
  • DOMEK NAD MORZEM
  • ARABSKA ŻONA
  • W NASZYM DOMU
  • PENSJONAT SOSNÓWKA
  • W PÓŁNOC SIĘ ODZIEJĘ
  • HANKA BIELICKA. UMARŁAM ZE ŚMIECHU

W 2011 roku wydawnictwo Prószyński Media osiągnęło przychód ze sprzedaży książek wynoszący 30,37 mln zł, co daje 1,1% wzrost w stosunku do roku 2010.

W roku ubiegłym Oficyna wydała 195 tytułów, w tym 176 nowości. Łącznie sprzedano 1,99 mln egz. książek.

O autorze

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.