Media Rodzina jest wydawcą książek dla dzieci i młodzieży, literatury o profilu psychologicznym, związanej z relacjami w rodzinie oraz uwalnianiem się z uzależnień. Oficyna została założona w 1992 roku przez Amerykanina Roberta Gamble’a. Firma zatrudnia 29 osób.
Najważniejsze wydarzenia, które miały miejsce w firmie w 2011 roku:
- Kontynuacja serii spotkań z ilustratorami we współpracy z Muzeum Narodowym w Poznaniu w ramach cyklu „Magia obrazu – czar ilustracji”.
- Luty – premiera książki Kryptonim Posen – Gra miejska w Poznaniu.
- Serie „Kicia Kocia” oraz „Mądra Mysz” na liście książek polecanych przez Fundację ABC XXI Cała Polska czyta dzieciom.
- Bajkowy tramwaj poświęcony baśniom braci Grimm podczas targów książki dziecięcej w Poznaniu.
- Akcja promująca audiobooki „Nie trać czasu w korkach” na ulicach Poznania, Warszawy i Wrocławia.
- Promocja serii przygód Sobka na citylightach w największych miastach Polski, pod hasłem „W wakacje z tatą czytamy Sobka – koniec i kropka!”
- Ekranizacja ostatniej części cyklu „Harry Potter” – symboliczne zakończenie i podsumowanie „Ery Pottera”.
- Premiera nowego przekładu Pinokia autorstwa Jarosława Mikołajewskiego z ilustracjami Roberta Innocentiego w Instytucie Kultury Włoskiej w Warszawie.
- Premiera kolejnego zbioru baśni z całego świata Dar totemów. Baśnie indiańskie – współpraca z wioskami indiańskimi z całej Polski.
- Ekranizacja bestsellerowej powieści Kathryn Stockett, pt. Służące – współpraca z dystrybutorem filmu Forum Film Poland.
- Premiera Pamiętnika Blumki wydanego z okazji 70. rocznicy śmierci Janusza Korczaka w siedzibie i pod patronatem Rzecznika Praw Dziecka; autorka książki, Iwona Chmielewska wyróżniona nagrodami przez PS IBBY w dwóch kategoriach – literackiej i graficznej.
- Premiera edukacyjnej książki Uwaga, budowa! – współpraca z instytucjami związanymi z projektowaniem i budową przestrzeni publicznych.
- Premiera nowego przekładu Dziadka do orzechów i Króla Myszy (przeł. Eliza Pieciul-Karmińska) we współpracy z Instytutem Goethego.
- Dwa serca anioła – premiera nowej ksiązki duetu Wojciech Widłak i Paweł Pawlak; charytatywna współpraca z Fundacją Serce dziecka; ilustracje Pawła Pawlaka do książki na prestiżowej wystawie podczas targów książki dziecięcej w Bolonii.
Najlepiej sprzedającymi się tytułami w roku ubiegłym były:
- Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały…
- Lew, Czarownica i stara szafa
- Kalendarz 2012 – Mały Poradnik Życia
- Służące
- Harry Potter i Kamień Filozoficzny
- Pinokio. Historia pajacyka
- Harry Potter i więzień Azkabanu
- Harry Potter i Komnata Tajemnic
- Opowieści z Narnii – VII t.
- Mądra Mysz. Mam przyjaciela strażaka
W 2011 roku Media Rodzina zanotowała przychód ze sprzedaży książek na poziomie 9,68 mln zł, co daje 8,2% spadek w stosunku do roku 2010.

W roku ubiegłym Oficyna wydała 155 tytułów, w tym 70 nowości. Łącznie sprzedano 660 000 egz. książek w średniej cenie 14,67 zł za egz.
Artykuły powiązane:
Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/wirtua/domains/wirtualnywydawca.pl/public_html/wp-content/themes/waszww-theme/includes/single/post-tags.php on line 4
O autorze
Artykuły powiązane
Skomentuj
Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.