4,4 mln zł kary dla Reader´s Digest

4,4 mln zł kary dla Reader´s Digest
 
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na Reader’s Digest karę ponad 4,3 mln złotych. Ponadto spółka musi opublikować decyzję na swojej stronie internetowej oraz określony komunikat w dzienniku ogólnopolskim. Decyzja nie jest ostateczna, ponieważ przedsiębiorca odwołał się do sądu.
 
Postępowanie przeciwko oficynie wszczęto już w czerwcu 2011 roku. Urząd ustalił, że Readers Digest Przegląd żąda zapłaty za dostarczone produkty, których konsumenci nie zamawiali, grożąc jednocześnie windykacją należności. Ponadto Prezes UOKiK zakwestionowała dziewięć innych praktyk wydawnictwa. Jedna z nich polega na nieinformowaniu konsumentów w sposób jednoznaczny i zrozumiały o zamiarze zawarcia umowy. Reader’s Digest wysyłał listy, które nie informują wprost o możliwości zakupu książek, ale wspominają, że można je otrzymać jako jeden z przyznanych przywilejów po odesłaniu uzupełnionych dokumentów udziału w loterii. Jak się okazało firma traktowała to jako złożenie zamówienia na ofertę wydawniczą. W komunikacie UOKiK możemy również przeczytać, że oficyna sugerowała konsumentom wygraną w loterii.
Re
Kategorie: Rynek Polski

O autorze

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.