W środowiskach wydawniczych rozgorzały dyskusje o szerzącym się kryzysie, którego wynikiem jest spadający popyt na książki. Podobno wydawcom spadają obroty, a tłumaczenie najczęściej jest tylko jedno – czytelnikom brakuje pieniędzy na książki. Pytanie czy tylko na książki? A może wydawcy przegrywają walkę z producentami innych dóbr konsumpcyjnych?
Tymczasem we wczorajszym wydaniu Financial Times znaleźliśmy artykuł o bardzo wdzięcznym tytule “Optymistyczni Polacy wciąż wydają pieniądze”. Brytyjski dziennik podkreśla, że sprzedaż detaliczna w Polsce wzrosła we wrześniu o 11,4 proc. rok do roku i że to właśnie sektor detaliczny był głównym czynnikiem, który zapobiegł recesji w 2009. Co ciekawe sytuacja prawdopodobnie powtórzy się w tym roku. Jakby tego było mało produkcja przemysłowa wzrosła we wrześniu o 7,7%, a Narodowy Bank Polski prognozuje 2,3% wzrost PKB w przyszłym roku.
Artykuły powiązane:
Kategorie:
Rynek Polski
Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/wirtua/domains/wirtualnywydawca.pl/public_html/wp-content/themes/waszww-theme/includes/single/post-tags.php on line 4
O autorze
Artykuły powiązane
Skomentuj
Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.