Bellona jest wydawnictwem uniwersalnym. Obok literatury historycznej, militarnej i technicznej rosnące znaczenie w ofercie zdobywa beletrystyka polska i obca, także skierowana do kobiet, oraz albumy, kalendarze, bajki i inna literatura dziecięca, na koniec wszelkiego rodzaju poradniki pomocne w życiu codziennym. Firma zatrudnia 55 osób.
Najlepiej sprzedającymi się tytułami w roku ubiegłym były:
- K. Daukszewicza, Pamiętnik IV Rzepy, Meneliki. limeryki, epitafia… oraz Nibywiersze… (razem ponad 110 tys. egz.);
- S. Kopra, Życie prywatne elit II RP, Życie prywatne elit artystycznych II RP, Kobiety Mickiewicza oraz Józef Piłsudski… (razem ok. 90 tys. egz.);
- L. Moczulskiego, Wojna Polska 1939 oraz Przerwane powstanie polskie 1914 (ponad 20 tys. egz.);
- specyficzne powieści detektywistyczne M. Jungstedt Niewidzialny i Niewypowiedziany (ponad 15 tys. egz.);
- powieści M. Kozak Fiolet, G. Miecugowa Przypadek i trylogia sumeryjska K. Milczarka – wszystkie po ponad 12 tys. egz.;
- cykl powieści historycznych J. S. Adalioda osadzony w XVI-wiecznej Hiszpani – od września ponad 10 tys. egz.
W 2010 roku Bellona zanotowała 11,6% spadek przychodów ze sprzedaży książek, które wyniosły 20,20 mln zł. Przychody ogółem ukształtowały się na poziomie 22,77 mln zł wobec 24,15 mln zł rok wcześniej.
W roku ubiegłym Oficyna wydała 372 tytuły, w tym 290 nowości. Łącznie sprzedano 2 180 000 egz. książek i kalendarzy.
Artykuły powiązane:
Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/wirtua/domains/wirtualnywydawca.pl/public_html/wp-content/themes/waszww-theme/includes/single/post-tags.php on line 4
O autorze
Artykuły powiązane
Skomentuj
Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.