Reader´s Digest w 2010 roku

Reader´s Digest w 2010 roku
Reader’s Digest na świecie
Wydawnictwo Reader’s Digest jest częścią międzynarodowej korporacji, The Reader’s Digest Association, która prowadzi szeroko zakrojoną działalność wydawniczą na wszystkich kontynentach. Wydawnictwo zostało założone w 1922 roku w Greenwich Village, wtedy to ukazał się pierwszy numer miesięcznika „Reader’s Digest”. W 1930 roku nakład miesięcznika wyniósł już 2 miliony egzemplarzy, co pozwoliło założycielom Reader’s Digest przenieść siedzibę wydawnictwa do Pleasantville. Od tego momentu rozpoczęła się historia sukcesu „Reader’s Digest” – najpoczytniejszego miesięcznika świata – a małe rodzinne wydawnictwo przerodziło się w globalnego giganta wydawniczego, który swoje produkty: miesięcznik, książki, albumy muzyczne oraz kolekcje filmów wideo sprzedaje łącznie w 78 krajach. Obecnie siedziba wydawnictwa mieści się w Nowym Jorku.
 
Reader’s Digest w Polsce
Polski oddział Reader’s Digest powstał w 1995 roku, od początku przenosząc na polski grunt światowe wzorce sprzedaży bezpośredniej i kreując nowe standardy na polskim rynku. Reader’s Digest znajduje się obecnie w czołówce firm wydawniczych w kraju, jest liderem w dziedzinie marketingu bezpośredniego oraz członkiem założycielem Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego.
Wydawnictwo Reader’s Digest jest pomysłodawcą i organizatorem największych europejskich badań konsumenckich European Trusted Brands. W badaniu przeprowadzanym w kilkunastu krajach Europy respondenci proszeni są o wskazanie marek, które darzą największym zaufaniem. Badanie ma na celu również ustalenie poziomu zaufania do różnych instytucji życia społecznego, grup zawodowych, polityki rządu i sposobu postrzegania samych siebie.
Wydawnictwo Reader’s Digest znane jest również ze swojej działalności charytatywnej. W 2001 i 2003 roku otrzymało tytuł „Złotego Sponsora” projektu „Internet w szkołach”. Oprócz szkół wspiera też domy dziecka, fundacje i organizacje pomocowe oraz organizacje młodzieżowe. W 2003 i 2004 roku wydawnictwo przekazało Polakom mieszkającym na Wschodzie ponad 91 000 książek. Na Litwę, Białoruś i Ukrainę trafiły publikacje o łącznej wartości ponad 4 milionów złotych.
Wspólne działania Reader’s Digest oraz Caritas Polska i Stowarzyszenia „Wspólnota Polska” okazały się największą po 1945 roku wysyłką książek z Polski za wschodnią granicę.
Ważnym elementem działalności wydawnictwa jest organizowana już od 17 lat Wielka Loteria Reader’s Digest, w której ponad 23 tysiące Polaków wygrało nagrody o łącznej wartości ponad 20 milionów złotych.
 
Polski oddział Reader’s Digest wydaje:

  • Miesięcznik „Reader’s Digest”
  • Książki popularnonaukowe
  • Serię Książki Wybrane
  • Kolekcje, albumy muzyczne
  • „Polska Wita”

Oficyna zatrudnia 49 osób.   

Najlepiej sprzedającymi się tytułami ubiegłego roku były:

  • 1001 rad dla zdrowia
  • Zdrowie na talerzu
  • Sekrety najbardziej niezwykłych miejsc na swiecie
  • Zdrowe danie z jednego garnka
  • Niezwykłe zastosowania zwykłych rzeczy
  • Niezwykły poradnik domowy
  • Szybkie i łatwe dania na co dzień
  • Recepta na długie życie
  • Sekrety medycyny alternatywnej
  • Polskie miasta i miasteczka

W 2010 roku Reader’s Digest zanotowało przychód ze sprzedaży książek wynoszący 107,85 mln zł, co daje 14,6% spadek w stosunku do roku 2009.

W roku ubiegłym Oficyna wydała 36 tytułów, w tym 36 nowości. Łącznie sprzedano 1 219 430 egz. książek.
 

O autorze

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.