Łódzkie murale. Niedoceniana grafika użytkowa PRL-u

Łódzkie murale. Niedoceniana grafika użytkowa PRL-u
Łódzkie murale. Niedoceniana grafika użytkowa PRL-u
 
 

Książka poświęcona jest reklamom malowanym na ścianach łódzkich kamienic. Celem murali był mocny wydźwięk i zainteresowanie odbiorcy daną problematyką (spadkobiercą murali artystycznych jest współczesne graffiti). Twórcy pokrywali ściany barwnymi wzorami także z okazji festiwali czy międzynarodowych spotkań, dążąc do zwiększenia liczby odbiorców przekazu i uczynienia z miasta (lub innej przestrzeni) – w miarę możliwości – wielkiej galerii. Krok po kroku czytelnik pozna sposób projektowania i malowania muralu oraz jego twórców. Dowie się, czy murale były wykorzystywane do celów propagandowych, kto w tamtych czasach najchętniej się reklamował, a także dlaczego dziś nie są one już tak popularne.

Patronat medialny nad książką objęły:
–    Radio Łódź
–    Telewizja Toya
 

Kategorie: Literatura

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.