"Postawiliśmy na rentowność i dalsze umocnienie pozycji tytułów budujących renomę marki"

Najważniejsze premiery ubiegłego roku w segmencie języków obcych to kursy językowe: 20 minut każdego dnia do nauki czterech najpopularniejszych języków – angielskiego, niemieckiego, hiszpańskiego i francuskiego.
– Publikacje, składające się z książki i płyty CD natychmiast znalazły uznanie Odbiorców – zauważa Agnieszka Mizak, Dyrektor Programowy. Dużym zainteresowaniem cieszą się nowoczesne kursy Słuchasz, rozumiesz, mówisz, które pozwalają opanować podstawy języka poprzez słuchanie i wielokrotne powtarzanie wyrażeń, fraz i zwrotów – dodaje. W ubiegłym roku w tej serii ukazały się kursy do nauki języka angielskiego, niemieckiego i… chińskiego. Język chiński pojawił się w Langenscheidt po raz pierwszy w związku z ubiegłoroczną olimpiadą – pod marką Berlitz ukazały się rozmówki chińskie i przewodnik ilustrowany Chiny. Program językowy Berlitz wzbogacony został o kurs „To rozumiem”, który stawia na naukę języka angielskiego i niemieckiego ze słuchu.
Langenscheidt oraz Berlitz od lat starają się trzymać rękę na pulsie, a kształtowanie się oferty zależy w dużym stopniu od potrzeb Odbiorców. O tym podejściu świadczy fakt, że w roku ubiegłym jako pierwsze wydawnictwo na rynku opublikowaliśmy testy gimnazjalne do języka niemieckiego i angielskiego – mówi Barbara Urbańska, Dyrektor Programowy Podręczników w Langenscheidt Polska. Warto wspomnieć, że Wydawnictwo, kojarzone dotąd z językiem niemieckim, staje się coraz bardziej rozpoznawalne także na gruncie języka angielskiego. Na konferencji IATEFL, zorganizowanej jesienią 2008 roku, stoisko Langenscheidt oraz warsztaty dotyczące egzaminu gimnazjalnego i maturalnego cieszyły się dużym zainteresowaniem anglistów – dodaje Barbara Urbańska.
Choć wzrost popularności segmentu książek do nauki języka angielskiego cieszy, nie można zapominać o innych językach. Rok 2008 to czas żniw po wprowadzeniu na polski rynek nowego podręcznika do nauki języka hiszpańskiego – El nuevo curso. Zainteresowanie tym tytułem przełożyło się bezpośrednio na wyniki jego sprzedaży. El nuevo curso cieszy się powodzeniem w szkołach językowych, choć kupują go także uczniowie liceów i osoby, które uczą się hiszpańskiego indywidualnie. Warto wspomnieć, że z dużym zainteresowaniem spotkały się warsztaty metodyczne dla nauczycieli iberystów, organizowane w ubiegłym roku w najważniejszych miastach Polski.
Wydawnictwo Langenscheidt nie zapomniało oczywiście o języku niemieckim. Opublikowany w ubiegłym roku podręcznik Aspekte, adresowany do osób uczących się języka niemieckiego na poziomie zaawansowanym, sprzedaje się doskonale. O popularności Wydawnictwa wśród germanistów świadczy również duża frekwencja na warsztatach, zorganizowanych wiosną 2008 podczas zjazdu Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Języka Niemieckiego.
Najmłodsze dziecko Langenscheidt, oferta z zakresu języka polskiego, również odnotowało sukcesy. Spotkania pod hasłem TERAZ polski, organizowane w całym kraju i poświęcone promowaniu dobrej polszczyzny, stały się okazją do dyskusji na temat stanu naszego języka i perspektyw jego rozwoju. Dużą popularnością cieszy się zwłaszcza szkolny segment oferty. Ubiegłoroczne nowości, wśród których znalazły się między innymi książki Egzamin gimnazjalny
Rok 2008 był pomyślny dla marki Berlitz. Odnotowała ona wzrost sprzedaży. Berlitz rozbudował serię doskonałych przewodników ilustrowanych oraz znanych i cenionych rozmówek językowych. W „czarnej serii” rozmówek niecenzuralnych, przeznaczonych przede wszystkim dla młodzieży, ukazały się nowe tytuły, obejmujące tym razem język francuski i niemiecki.
Wykorzystując dobrą passę, Wydawnictwo Langenscheidt postanowiło zawczasu przygotować się na nadejście kryzysu. W drugiej połowie roku poprawiliśmy znacznie ściągalność należności i poczyniliśmy ruchy w kierunku wprowadzenia oszczędności – mówi członek Zarządu, Dyrektor Generalny dr Grażyna Szarszewska. Zmiany polegały przede wszystkim na uporządkowaniu kontaktów z kontrahentami. Oferta wydawnicza została również zweryfikowana i skomponowana pod kątem jak najlepszej rentowności. W 2009 roku chcemy postawić przede wszystkim na tytuły, których sukcesu jesteśmy pewni.
Podejmując powyższe działania, Grażyna Szarszewska jest pewna sukcesu Wydawnictwa w kolejnych latach. Langenscheidt Polska. Z ufnością patrzy w przyszłość i spokojnie planuje rok 2009.
Od Redakcji:
W 2007 roku Wydawnictwo Langenscheidt zanotowało 6,1% spadek przychodów ze sprzedaży książek do poziomu 12,25 mln zł. Przychody ogółem wyniosły 13,45 mln zł.
W roku ubiegłym Oficyna wydała 225 tytułów, w tym 108 nowości. Łącznie sprzedano 1 200 000 egz. książek. Średnia cena zbytu ukształtowała się na poziomie 10,04 zł.
Artykuły powiązane:
Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/wirtua/domains/wirtualnywydawca.pl/public_html/wp-content/themes/waszww-theme/includes/single/post-tags.php on line 4
O autorze
Skomentuj
Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.