Wydawnictwo Pascal w 2007 roku

Wydawnictwo Pascal w 2007 roku
Wydawnictwo Pascal powstało w 1991 r. w Bielsku-Białej jako niewielka spółka z całkowicie polskim kapitałem. Od 4 listopada 2004 r. funkcjonuje jako spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. Do 31 lipca 2006 r. jej właścicielem była Grupa Onet.pl, notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Obecnie właścicielem Wydawnictwa Pascal sp. z o.o. jest Tenbit BV z siedzibą w Amsterdamie, spółka wchodząca w skład jednego z największych holdingów medialnych – Grupy ITI.

Zarząd Wydawnictwa tworzą Marek Stefaniak – Prezes Zarządu oraz Andrzej Żywicki – Członek Zarządu. Firma zatrudnia 95 osób.

Wydawnictwo Pascal posiada ponad 50% rynku przewodników turystycznych w Polsce oraz jest czołowym dostawcą map i atlasów samochodowych, dzięki współpracy z firmą  MairDumont. Konsekwentnie rozbudowuje ofertę w zakresie literatury turystycznej oraz poszerza ją o segment książek ilustrowanych. Wydawnictwo inicjuje i angażuje się w działania mające na celu popularyzację świadomej i bezpiecznej turystyki oraz aktywnego stylu życia.

Pascal to także rozbudowany wortal, umożliwiający korzystanie z informacji o atrakcjach turystycznych, księgarni, forum podróżniczego i przystąpienie do Pascal Travel Club – programu skupiającą internautów zainteresowanych turystyką, którzy mogą korzystać ze zniżek u partnerów programu (hoteli, obiektów turystycznych czy restauracji). www.pascal.pl.

 
Wydawnictwo Pascal posiada własny dział sprzedaży oparty na przedstawicielach handlowych działających na terenie całego kraju. Przedstawiciele współpracują z największymi dystrybutorami książek na Polskim rynku. Produkty Pascala dystrybuowane są poprzez największe sieci detaliczne ukierunkowane na sprzedaż książek (Empik, Matras), sieci handlowe, niezależne księgarnie. Produkty dostępne są także w księgarniach internetowych (także własnej pod adresem www.pascal.pl).
 
 
 
Najlepiej sprzedającymi sie tytułami w 2007 roku były:
 
TOP 10 – książki

1. Polska na weekend
2. Turystyczna encyklopedia Polski
3. Polska. Trzy epoki
4. Włochy – praktyczny przewodnik
5. Wielkie kolekcje
6. Wielkie podróże
7. Odkrywanie świata
8. Hiszpania – praktyczny przewodnik
9. Chorwacja, Bośnia i Hercegowina – praktyczny przewodnik
10. Mikrokosmos

TOP 10 – kartografia

1. Polska atlas drogowy 1: 200 000 (Marco Polo)
2. Wielki Atlas Świata
3. Wielki Ilustrowany Atlas Świata (wydanie 2006)
4. Atlas Samochodowy Europa 1:800 000; 1:4 500 000 (Marco Polo)
5. Europa 1:2 500 000 (Marco Polo)
6. Niemcy 1:800 000 (Marco Polo)
7. Polska 1:800 000 (Marco Polo)
8. Polska 1:800 000 – wersja polska (Marco Polo)
9. Polska Atlas 1: 300 000 (Marco Polo)
10. Czechy, Słowacja 1:300 000 (Marco Polo)
 

W 2007 roku Wydawnictwo Pascal zanotowało przychody ze sprzedaży książek i kartografii na poziomie 26,39 mln zł., co daje 19,8% wzrost w stosunku do roku 2006. Przychody ogółem wyniosły 27,82 mln zł.
 
 
 
W roku ubiegłym Oficyna wydała 185 tytułów, w tym 129 nowości. Łącznie sprzedano 1 979 876 egz. książek i kartografii.
 
Na 2008 r. przygotowane zostały w serii „Praktyczny przewodnik” 33 nowe tytuły, w tym takie destynacje, jak Indie, Islandia, Izrael, Karaiby, Tajlandia, Szwajcaria, oraz rosyjskojęzyczne edycje przewodników Kijów, Krym, Ukraina.

Wydawnictwo konsekwentnie rozwija autorskie serie przewodnikowe wprowadzone na rynek w roku 2007, które spotkały się z dużym zainteresowaniem odbiorców. W 2008 r. w ramach serii ilustrowanej wprowadzonych zostanie 20 nowych pozycji, w tym Austria, Holandia, Niemcy, Prowansja i Lazurowe Wybrzeże, Toskania i Umbria, Rzym i Watykan. Liczba tytułów w serii przewodników górskich zwiększy się do 11. Ukażą się także nowe przewodniki kajakowe, tradycyjnie na spirali, przygotowane na wodoodpornym papierze i w plastykowej okładce.

W 2008 r. ukaże się 10 nowych edycji przewodników z serii weekendowej na spirali z atrakcyjną okładką w czarnym layoucie.

Wydawnictwo Pascal będzie kontynuowało rozwój serii przewodnikowej „Baedeker”, której jest współwydawcą. Wprowadza także na polski rynek nową, zmienioną edycję przewodników z serii „Marco Polo”, bijącą rekordy sprzedaży za zachodnią granicą.

Rozbudowana zostanie seria przewodników kulinarnych. Pojawią się również nowe wydania przewodników zachęcających do podróżowania z dziećmi „Polska z dzieckiem” i „Europa z dzieckiem”.

Pascal planuje dalszy rozwój oferty w segmencie wydawnictw popularnonaukowych oraz książek ilustrowanych. Spośród wydawnictw popularnonaukowych należy wyróżnić atlasy tematyczne, jak np. ptaków, ziół, pogody, owadów, minerałów i skał. Rozrastać się będzie seria albumowa „Wyprawy marzeń”, „Trzy epoki”, „Najpiękniejsze”. Ważne miejsce w ofercie zajmują także tytuły niezwykłe pod względem tematyki i poziomu edytorskiego. Przykładem tego jest choćby „Ziemia z bliska” Elżbiety Dzikowskiej.

 
Łącznie oferta Wydawnictwa Pascal w 2008 r. będzie liczyć niemal 500 tytułów, w tym ok. 160 nowych wydań.

O autorze

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.