Oficyna Wydawnicza MULTICO w 2007 roku

Oficyna Wydawnicza MULTICO w 2007 roku
MULTICO Oficyna Wydawnicza Sp. z o.o. powstała w 1991 roku. Większościowym udziałowcem (prawie 93 proc.) jest MULTICO sp. z o.o., należąca do Zbigniewa Jakubasa. Resztę udziałów mają Katarzyna Francisz i Inga Szwedler. W 2007 roku nie nastąpiły żadne zmiany w kwestiach własnościowych. Firma zatrudnia 10 osób.
Rok 2007 był kolejnym dobrym rokiem dla wydawnictwa. Oficyna kontynuowała wydawanie bardzo dobrych serii wydawniczych takich jak „Prawdziwa Polska”, „Młody Obserwator Przyrody”, „Flora Polski”, „Zrób to sam”.  
 
 
 
Najlepiej sprzedającymi się tytułami w 2007 roku były:
  • Encyklopedia „Ptaki Polski” autorstwa dr. Andrzeja Kruszewicza
  • Kolejne zeszyty edukacyjne z nowej serii „Młody obserwator przyrody” – Las, Zasady zachowania w lesie, Owady, Ptaki, Gady i płazy, Park, Krzewy leśne,
  • Kolejne albumy z serii „Prawdziwa Polska” – Parki Narodowe, Warmia i Mazury, Biebrza
  • Jedyne w Polsce wydawnictwo prezentujące wszystkie rośliny chronione z serii „Flora Polski”

W 2007 roku MULTICO Oficyna Wydawnicza osiągnęła przychód ze sprzedaży książek na poziomie 7,40 mln zł., co daje 54,2% wzrost w stosunku do roku 2006. Sprzedaż internetowa generuje ok. 5% obrotów.

 
 
 
W roku ubiegłym Oficyna wydała 102 tytuły, w tym 86 nowości. Łącznie sprzedano 303 tysiące egzemplarzy książek, czyli o 48% więcej niż w 2006 roku. W 2008 roku firma planuje wydanie ok. 100 tytułów, w tym 90 nowości.
 
Na 2008 rok MULTICO Oficyna Wydawnicza planuje konsekwentną kontynuację działań podjętych wcześniej, których efektem ma być:
•    Wydanie nowych atrakcyjnych serii wydawniczych,
•    Wprowadzenie w życie nowej, spójnej identyfikacji graficznej,
•    Poprawa efektywności współpracy z siecią Empik, co powinno skutkować lepszą dostępnością i ekspozycją tytułów ze znaczkiem MULTICO; Rezultatem powinna być znacząco wyższa sprzedaż w tym kanale dystrybucji,
•    Unowocześnienie i mocniejsze promowanie księgarni internetowej www.multicobooks.pl,
•    Wzrost udziału sprzedaży bezpośredniej,
•    Wzrost sprzedaży praw zależnych poza granicami Polski,
•    Wzmacnianie pozytywnego wizerunku spółki, jako dobrego wydawcy w oczach czytelników, hurtowników, środowiska wydawców,
•    Jednoczenie Czytelników wokół dobrej idei „Kocham Polską Przyrodę”.
 
Kategorie: Edukacja, Rynek Polski

O autorze

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.