Nowy nabór na Podyplomowe Studia Polityki Wydawniczej i Księgarstwa

Nowy nabór na Podyplomowe Studia Polityki Wydawniczej i Księgarstwa
Uniwersytet Warszawski – Instytut Informacji Naukowej i Studiów Bibliologicznych

pragnie poinformować, że w nowym roku akademickim swą kolejną edycję rozpoczną

Podyplomowe Studia Polityki Wydawniczej i Księgarstwa

Studium działa od 1998 r. Jego kierownikiem jest dr Marek Tobera.

Nauka trwa dwa semestry, w nowym roku akademickim od listopada 2007 r. do czerwca 2008 r. Zajęcia odbywają się w co kilka weekendów (początek: piątki, godz. 16.30, zakończenie: niedz., ok. 13.30), 5-6 razy w semestrze, w sumie przewidziano ok. 200 – 220 godz. zajęć w ciągu roku.

Program obejmuje szeroko pojętą problematykę rynku książki oraz zagadnienia praktyczne związane m.in. z marketingiem wydawniczym, zarządzaniem wydawnictwem, projektami wydawniczymi, informacją o książce, pracą redakcji, zakupem praw autorskich, promocją, udziałem w targach, dystrybucją.

Studia przeznaczone są zarówno dla osób, które pracują już na rynku książki i pragnęłyby podnieść swoje kwalifikacje, jak również dla tych, które przewidują możliwość podjęcia takiej pracy w przyszłości.

Rekrutacja
prowadzona będzie od 15 czerwca do wyczerpania limitu miejsc.

Czesne – ok. 3500 zł za cały rok akademicki
(istnieje możliwość opłaty w dwóch ratach).

Wykładowcami są uczestnicy i analitycy
rynku książki, znający omawiane zagadnienia z praktyki zawodowej.
 
W roku akademickim 2007/2008 zajęcia prowadzą m.in.:

Paweł Esse (dyrektor wydawnictwa CH Beck) – zarządzanie wydawnictwem
Jacek Włodarczyk (firma konsultingowa BMR) – marketing wydawniczy 
mec. Andrzej Karpowicz (adwokat, autor kilku podręczników dotyczących tej problematyki) – prawo autorskie
dr Andrzej Rostocki (Uniwersytet Łódzki, „Rzeczpospolita”, „Notes Wydawniczy”, „Tygodnik Powszechny”) – public relations na rynku książki
Barbara Miecznicka („Świat Książki”) – zarządzanie redakcją we współczesnym wydawnictwie
Bogdan Klukowski (Europress) – książka na świecie
red. Andrzej Palacz (miesięcznik „Wydawca”) – poligrafia i edytorstwo
dr Grzegorz Boguta (Doradztwo Wydawnicze GAB) – panorama polskiego rynku książki – projekty wydawnicze
Beata Stasińska (Wydawnictwo W.A.B.) – budowanie listy wydawniczej
red. Hanna Maria Giza (Polskie Radio PR II) – współpraca dziennikarza z wydawcami
dr Katarzyna Wolff (IKiCz BN) – czytelnictwo w Polsce, czyli popyt
dr Magdalena Ślusarska (Instytut Książki): Promocja książki polskiej w kraju i za granicą
dr Piotr Marciszuk (prezes Polskiej Izby Książki, Wyd. Stentor) – problemy wydawców edukacyjnych
Waldemar Janaszkiewicz (przewodniczący Stowarzyszenia Księgarzy Polskich) – problemy księgarstwa polskiego
Krzysztof Gutowski (Espace) – relacje wydawca-księgarz (Jak współpracować?)
Andrzej Uryga (Drogeria Natura) – dystrybucja na polskim rynku książki
Czesław Apiecionek (agent literacki) – filozofia zawodu księgarza
red. Piotr Dobrołęcki (wiceprezes PIK, red. nacz. „Magazynu Literackiego”) – targi książki w Polsce
ks. Marek Otolski (prezes Stowarzyszenia Wydawców Katolickich) – rynek wydawnictw katolickich w Polsce
red. Maciej Foks („Notes Wydawniczy”) – internet w wydawnictwie
dr Michał Zając (UW) – nowe tendencje na rynku książki dla dzieci

Informacje i zgłoszenia:
Marek Tobera
Uniwersytet Warszawski, Instytut Informacji Naukowej i Studiów Bibliologicznych, Warszawa, Nowy Świat 69, pok. 141

dyżury w piatki godz. 17.30-19.30, tel. (0-22) 55-20-256 
e-mail: marektob@wp.pl

 

Kategorie: Szkolenia

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.