Podyplomowe Studia Polityki Wydawniczej i Księgarstwa

Podyplomowe Studia Polityki Wydawniczej i Księgarstwa
Instytut Informacji Naukowej i Studiów Bibliologicznych Uniwersytetu Warszawskiego pragnie poinformować, że w nowym roku akademickim swą kolejną edycję rozpoczną
 
Podyplomowe Studia Polityki Wydawniczej i Księgarstwa
Studia działają od 1998 r. Przeznaczone są zarówno dla osób, które pracują już na rynku książki i pragnęłyby podnieść swoje kwalifikacje, jak również dla tych, które przewidują możliwość podjęcia takiej pracy w przyszłości. Wymagany jest co najmniej stopień licencjata.Nauka trwa dwa semestry, od listopada 2014 r. do lipca 2015 r. Zajęcia odbywają się co kilka weekendów (początek: piątek, godz. 16.30, zakończenie: niedziela ok. 13.15), 5-6 razy w semestrze, w sumie przewidziano ok. 170 godz. w ciągu roku.

Program obejmuje szeroko pojętą problematykę rynku książki oraz zagadnienia praktyczne związane m.in. z marketingiem wydawniczym, zarządzaniem wydawnictwem, informacją o książce, pracą redakcji, zakupem praw autorskich, promocją, udziałem w targach, dystrybucją, produkcją, poligrafią i edytorstwem, nowymi technologiami wydawniczymi, self-publishingiem.

Rekrutacja przeprowadzona zostanie w czerwcu, wrześniu i ew. październiku – do wyczerpania limitu miejsc.

Czesne – ok. 3500 zł za cały rok akademicki (istnieje możliwość opłaty w ratach).

Wykładowcami są uczestnicy i analitycy rynku książki, znający omawiane zagadnienia z praktyki zawodowej. 

Zajęcia prowadzą m.in.:

Włodzimierz Albin (prezes Polskiej Izby Książki, szef Wolters Kluwer Polska) – zarządzanie wydawnictwem

 
Jacek Włodarczyk (konsultant pracujący dla największych wydawców w Polsce i Europie, prezes Book Marketing Research, autor książek dot. marketingu wydawniczego) – marketing wydawniczy
 
mec. Andrzej Karpowicz (Kancelaria Adwokacka Juris, autor kilku podręczników dotyczących tej problematyki) – prawo autorskie
 
Barbara Miecznicka (PEN Club, b. szefowa „Świata Książki”)- zarządzanie redakcją
 
dr Andrzej Rostocki (Uniwersytet Łódzki, Notes Wydawniczy) – public relations na rynku książki
 
red. Andrzej Palacz (właściciel i red. nacz. miesięcznika „Wydawca”, wydawca.com.pl, wyd. Inicjał) – poligrafia i edytorstwo
 
dr Grzegorz Boguta (b.prezes PIK – przez pierwsze trzy kadencje, b. szef PWN, Doradztwo Wydawnicze GAB) – panorama polskiego rynku książki, nowe technologie wydawnicze
 
Bogdan Klukowski (b. dyrektor Departamentu Książki Ministerstwa Kultury, b. red. „Nowych Książek”) – książka na świecie
 
Waldemar Janaszkiewicz (przewodniczący Stowarzyszenia Księgarzy Polskich, red. nacz. „Wiadomości Księgarskich”, firma Polska Książka) – problemy księgarstwa polskiego
 
Paweł Filar (członek zarządu hurtowni Platon) – problemy hurtu
 
dr Piotr Marciszuk (przewodniczący Europejskiej Organizacji Wydawców, b. prezes PIK, właściciel Wyd. Stentor) – problemy wydawców edukacyjnych
 
Krzysztof Gutowski (Plagiat.pl) – e-bezpieczeństwo
 
Arkadiusz Seidler (szef sieci księgarskiej Serenissima) – relacje wydawca – hurtownik – księgarz (jak współpracować?)
 
red. Piotr Dobrołęcki (red. naczelny „Magazynu Literackiego”) – targi książki w Polsce, media branżowe
 
Beata Stasińska (prezes W.A.B.) – targi książki na świecie, budowanie listy wydawniczej, sprzedaż praw
 
Iwonna Stefańska (kier.działu produkcji w CH Beck) – problemy produkcji
 
red. Hanna Maria Giza (PR II) – współpraca dziennikarza z wydawcami
 
Piotr Kowalczyk (Ebook Friendly) – self-publishing
 
Maciej Foks (Uniwersytet Warszawski)– Internet w wydawnictwie, e- i audio – książki
 
dr Michał Zając (Uniwersytet Warszawski) – rynek książki dla dzieci
 
dr Marek Tobera (Uniwersytet Warszawski) – transformacja rynku książkiInformacje i zgłoszenia:

dr Agnieszka Chamera-Nowak (sekretarz naukowy PSPWiK)
Uniwersytet Warszawski, Instytut Informacji Naukowej i Studiów Bibliologicznych, Warszawa, Nowy Świat 69, III p., pok. 139
e-mail: achamera@uw.edu.pl

dr Marek Tobera (kierownik PSPWiK)
e-mail: marektob@wp.pl

Kategorie: Szkolenia

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.