Wydawnictwo G+J Polska – podsumowanie roku 2006

Wydawnictwo G+J Polska – podsumowanie roku 2006
Wydawnictwo prasowe G+J Gruner+Jahr Polska jest wyłącznym licencjobiorcą National Geographic i w ramach spółki G+J RBA oprócz miesięcznika National Geographic wprowadza na polski rynek także książki i filmy DVD opatrzone dobrze znaną żółtą ramką.

Od jesieni 2002 r. pod logo G+J publikowana jest literatura piękna oraz poradniki. 

W 2006 roku nastąpiła zmiana dyrektora wydawniczego. Dyrektorem wydawniczym całego działu książkowo-filmowego (zarówno publikacje G+J jak i National Geographic) jest Katarzyna Biegańska.

 
Wyłącznym dystrybutorem tytułów oficyny jest Wydawnictwo LektorKlett. 
 
 
 
Najlepiej sprzedającymi się tytułami w 2006 roku były:
  • Milion małych kawałków,
  • Inna kobieta,
  • Ujarzmić Bestię – seria Demony,
  • Taniec śmierci,
  • Dlaczego mężczyźni kochają zołzy?

Natomiast z logo National Geographic:

  • Blondynka na Kubie,
  • Blondynka u szamana,
  • Polska w obiektywie NG
  • oraz przewodniki: Chiny, Irlandia, Włochy

W 2006 roku Wydawnictwo G+J Polska zanotowało przychód ze sprzedaży książek wynoszący 9,90 mln zł, co daje 31,7% spadek w stosunku do roku 2005.

 
 
 
W roku ubiegłym firma wydała 75 tytułów, w tym 62 nowości. Ogółem w 2006 roku sprzedano ponad 880 000 egz. książek.
 
Plany G+J Polska na 2007 rok obejmują:
  • wydanie 100 tytułów, w tym 70 nowości
  • publikację książki dla dzieci autorstwa Grzegorza Kasdepke „Mam prawo!”, która w dość przystępny sposób przybliży dzieciom ich prawa
  • książka „Taniec w skorupkach” autorstwa Tomka Tryzny
  • oraz „7 grzechów przeciwko miłości” Hanny Samson i Tomasza Kin

O autorze

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.