Egmont Polska – podsumowanie roku 2006

Egmont Polska – podsumowanie roku 2006
Wydawnictwo Egmont Polska to największy wydawca książek oraz czasopism dla dzieci i młodzieży, a także komiksów (w tym również dla dorosłych czytelników). Oficyna powstała w 1990 roku, w 2005 roku obchodziła 15-lecie swojego istnienia w Polsce. Wchodzi w skład grupy medialnej Egmont, obecnej w ponad dwudziestu krajach na świecie.

W rynkowej ofercie książkowej wydawnictwa znajdują się tytuły z najbardziej popularnymi bohaterami takimi jak: Kubuś Puchatek, Noddy, Listonosz Pat, bracia koala, kucyki Pony, Smerfy, Muminki, Barbie czy Bob Budowniczy. Najsilniejszą pozycję na rynku mają serie książek związane z najbardziej popularnymi brandami (Kubuś Puchatek, W.I.T.C.H., Wróżki, Mary-Kate i Ashley Olsen, Teletubisie, Garfield) oraz filmami Disneya (w 2006 roku: Opowieści z Narnii, Auta, Dżungla, Piraci z Karaibów). Staramy się śledzić najnowsze tendencje na rynku medialnym i oferować naszym czytelnikom lektury związane z najbardziej aktualnymi wydarzeniami z szeroko pojętej pop-kultury.

Najważniejsi klienci wydawnictwa to Empik, hurtownie Azymut, Wkra, Matras (z siecią własnych księgarń) oraz sieci hiper i supermarketów.

 

Powiększa się udział sprzedaży internetowej. Największym internetowym dystrybutorem oficyny jest Merlin. Firma ma również grupę własnych Przedstawicieli Handlowych, którzy zajmują się sprzedażą oraz promocją tytułów wydawnictwa.

Najważniejsze nowe serie wprowadzone w 2006 roku to m.in.:

  • Smerfy
  • Muminki
  • Kumpleki, randki i… Cathy Hopkins
  • Dzikie kury Cornelii Funke
  • książki o Mary-Kate i Ashley Olsen

Seria polskich młodzieżowych powieści „Magnes” spotkała się z ciepłym przyjęciem ze strony czytelników i krytyki. „Małgosia z Leśnej Podkowy” Beaty Wróblewskiej otrzymała Nagrodę Literacką im. Kornela Makuszyńskiego. W tej serii w 2006 roku ukazały się kolejne tytuły m.in. nowa powieść Ewy Nowak dla młodszej młodzieży „Koleżaneczki”.
Rozwinięto również program wydawniczy związany z najnowszym Brandem Disneya „Wróżki” Po sukcesie w 2005 roku niezwykłej powieści Gayle Carson Levine „Elfi pyłek i wyprawa po Jajko”, w ubiegłym roku ukazało się osiem nowych tytułów w różnych formatach.

 
W maju do księgarń, Empików i supermarketów trafiło 36 tytułów książek o przygodach czarodziejek W.I.T.C.H. Akcja ta była odpowiedzią na pragnienia młodych fanek, które niezmiennie oczekują nowych pozycji z tej serii. W ofercie znalazły się nie tylko książki, ale także komiksy i kalendarze. Wszystkie produkty były eksponowane na specjalnych stojakach, podkreślając swoją obecnością utrzymująca się tendencję witchmanii.
W ciągu kilku wiosennych miesięcy sprzedano prawie czterysta tysięcy egzemplarzy książek, co świadczy o wciąż rosnącej popularności brandu W.I.T.C.H.

Oferta wydawnicza komiksów obejmuje najpopularniejsze polskie serie (np. „Kajko i Kokosz”, „Tytus”, „Thorgal”, „Jeż Jerzy”), a także znane komiksy francuskie (np. „Asteriks”, „Lucky Luke”, „Lafuest z Troy”, „Armada”), amerykańskie (np. „Sandman”, „Sin City”, „Hellboy”) i japońskie (np. „Inu Yasha”, „Ranma ½”, ”Eden”). W ekskluzywnych, niskonakładowych kolekcjach „Mistrzowie Komiksu”, „Obrazy grozy” i „Plansze Europy” prezentowane są dzieła najwybitniejszych twórców światowego komiksu (m. in. Moebius, Bilal, Manara, Eisner, Miller, Gaiman, McKean, Kubert). Egmont wydaje również zbiory stripów prasowych (m.in. „Garfield”, „Calvin i Hobbes”), a także serie komiksów dziecięcych związanych z popularnymi pismami: W.I.T.C.H. i Kaczor Donald (m.in. „W.I.T.C.H. komiks”, „Gigant”, „Megagiga”).

Wydawnictwo prowadzi także dziecięce kluby książek: Klub Książek Disneya (od 12 lat na rynku) i Klub Książki Kubusia Puchatka (od 7 lat na rynku). Książki z klubów są dostępne wyłącznie w sprzedaży wysyłkowej. Kluby cieszą się niezmienną popularnością wśród dzieci i rodziców. Oferta Klubów obejmuje zarówno klasyczne baśnie Disneya, jak i najnowsze tytuły „Bambi2”, „Auta”, „Wróżki”. Kluby uatrakcyjniają swoją działalność włączając się w akcje społeczne np; Dom Misia Ratownika.
Egmont jako wydawca książek klubowych należy do Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego i przestrzega kodeksu etycznego Stowarzyszenia.

 
W roku ubiegłym Egmont wziął udział w Międzynarodowych Targach Książki w Warszawie oraz w Targach Książki w Krakowie. Szczególnie ceni sobie udział w tych ostatnich.
 
W 2006 roku Egmont zanotował rekordowe obroty na rynku książki. Przychody ze sprzedaży książek wyniosły 38,18 mln zł, co daje 7,3% wzrost w stosunku do roku 2005. Łącznie sprzedano 4 787 086 egz. książek, komiksów i kalendarzy. Średnia cena książki w cenach zbytu wyniosła 7,97 zł.
 
 
 
W roku ubiegłym Egmont wydał 587 tytułów (nakład 2 826 300 egz.), w tym 351 nowości (nakład 1 880 000. egz.). Łączny nakład sprzedanych książek, komiksów i kalendarzy w 2006 roku to 4 548 700 egz.
 
W wydawnictwie pracuje 85 osób.

W 2007 roku Egmont planuje wydanie 376 nowych tytułów.

 

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.