Oficyna Wydawnicza Impuls – podsumowanie roku 2006

Oficyna Wydawnicza Impuls – podsumowanie roku 2006
Udostępnij
Share on Facebook0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0Share on Google+0
Oficyna Wydawnicza „Impuls” została założona w 1990 roku w Krakowie. Od początku swego istnienia miała edukacyjny i naukowy profil wydawniczy. Pierwsza książka „Edukacja w wolności” otworzyła edycję serii książek „Inspiracje edukacji”, wspierającą ruch przemian oświatowych w szkolnictwie prywatnym i państwowym na poziomie „klas i programów autorskich”.
 
W kolejnych latach do książek naukowych i popularnonaukowych doszły podręczniki i ćwiczenia pomocnicze na poziomie edukacji wczesnoszkolnej. W późniejszym okresie oferta książek edukacyjnych została poszerzona o wydawnictwa logopedyczne, serię ćwiczeń pomocniczych dla szkół muzycznych, wydawnictwa z psychologii, socjologii, filozofii, religii, pedagogikę specjalną, wydawnictwa medyczne, techniczne, popularyzujące edukację zdrowotną. Wśród oferty wydawniczej znajdziemy także literaturę dziecięcą.
 
Wydawnictwo współpracuje z wszystkimi najważniejszymi ośrodkami naukowymi w całej Polsce.
 
Co roku ukazuje się ponad 100 tytułów, z czego 70% stanowią nowości wydawnicze.
 
Wydawnictwo posiada własny dział marketingu i sprzedaży. Współpracuje z hurtowniami i księgarniami naukowymi z całego kraju. Każda nowość w ciągu kilku dni trafia do sieci dystrybucji hurtowej a także jest dostępna w systemie sprzedaży wysyłkowej. Oficyna posiada swoją księgarnię internetową www.impulsoficyna.com.pl, która generuje 48% rocznej sprzedaży. Oferta Impulsu znajduje się także w innych polskich księgarniach internetowych.
 
Właścicielem wydawnictwa i zarazem jego dyrektorem od początku jest Wojciech Śliwerski. Zastępcą dyrektora oraz dyrektorem do spraw marketingu i handlu od 6 lat jest Monika Szajer. Kierownikiem działu wydawnictw: Danuta Porębska, a szefem logistyki – Krzysztof Szatała. 
 
Najlepiej sprzedającymi się tytuałmi w 2006 roku były: poradnik dotyczący pisania pracy magisterskiej, śpiewnik dla dzieci, kilka tytułów z praktyki logopedycznej oraz terapeutycznej, podręczniki akademickie dotyczące badań pedagogicznych, książki rozwijające kreatywność u dzieci oraz zeszyty ćwiczeń.
 
W 2006 roku Oficyna Wydawnicza Impuls osiągnęła przychód ze sprzedaży książek wynoszący 2,00 mln zł, co daje 8,7% spadek w stosunku do 2005 roku. Sprzedaż w wydawnictwie jest sezonowa. Największe obroty przypadają na miesiące: I, II, III, IV (40%) oraz IX, X, XI, XII, (50%). Duży spadek następuje w okresie wakacyjnym.
 
 
 
W roku ubiegłym Oficyna wydała 156 tytułów, w tym 98 nowości. Łącznie sprzedano 130 406 egzemplarzy książek.
 
Na koniec 2006 wydawnictwo zatrudniało 26 osób.  
 
W najbliższym czasie Oficyna Wydawnicza Impuls planuje zmienić lokalizację biura. 
 
Udostępnij
Share on Facebook0Tweet about this on Twitter0Share on LinkedIn0Share on Google+0

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.