"Deontologia mediów" Claude-Jean Bertrand

"Deontologia mediów" Claude-Jean Bertrand
Claude-Jean Bertrand
“Deontologia mediów”
 
 
 
Najnowsza pozycja w serii „Z busolą” poświęcona jest etycznym aspektom funkcjonowania mediów.

  • Czy mediom jest potrzebny kodeks etyczny?
  • Jak daleko może się posunąć dziennikarz, na przykład pokazując ludzkie cierpienie i  śmierć?
  • Czy prezenter telewizyjny powinien brać udział w reklamach?
  • Czy wolność prasy, radia i telewizji ma jakieś granice?

Coraz częściej zadajemy sobie podobne pytania. Książka Claude’a-Jeana Bertranda, profesora Université de Paris II, ukazuje różne systemy zasad i reguł, które mają się przyczyniać do lepszego wypełniania przez media ich funkcji społecznej. Autor pisze o wartościach, na których opierają się obecne i dawniejsze  kodeksy etyczne mediów, cytuje niektóre zapisy, wskazuje braki. Wymienia także stosowane w różnych krajach środki, skłaniające media do większej odpowiedzialności.
 

Kategorie: Literatura

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/wirtua/domains/wirtualnywydawca.pl/public_html/wp-content/themes/waszww-theme/includes/single/post-tags.php on line 4

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.