Claude-Jean Bertrand
“Deontologia mediów”
“Deontologia mediów”
Najnowsza pozycja w serii „Z busolą” poświęcona jest etycznym aspektom funkcjonowania mediów.
- Czy mediom jest potrzebny kodeks etyczny?
- Jak daleko może się posunąć dziennikarz, na przykład pokazując ludzkie cierpienie i śmierć?
- Czy prezenter telewizyjny powinien brać udział w reklamach?
- Czy wolność prasy, radia i telewizji ma jakieś granice?
Coraz częściej zadajemy sobie podobne pytania. Książka Claude’a-Jeana Bertranda, profesora Université de Paris II, ukazuje różne systemy zasad i reguł, które mają się przyczyniać do lepszego wypełniania przez media ich funkcji społecznej. Autor pisze o wartościach, na których opierają się obecne i dawniejsze kodeksy etyczne mediów, cytuje niektóre zapisy, wskazuje braki. Wymienia także stosowane w różnych krajach środki, skłaniające media do większej odpowiedzialności.
Artykuły powiązane:
Kategorie:
Literatura
Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/wirtua/domains/wirtualnywydawca.pl/public_html/wp-content/themes/waszww-theme/includes/single/post-tags.php on line 4
O autorze
Skomentuj
Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.