Macmillan Polska w 2005 roku

Macmillan Polska w 2005 roku
Macmillan Polska Sp. z o.o. jest samodzielną firmą wydawniczą należącą do grupy Macmillan Education, międzynarodowego koncernu wydawniczego specjalizującego się w publikacjach edukacyjnych. W Polsce działamy od października 1999 roku.
 
Macmillan Polska publikuje tylko w dziedzinie nauczania języka angielskiego.Działalność w Polsce opiera się o dwie główne listy publikacji:
  • tych, które wydawane są w Polsce (są to podręczniki szkolne napisane specjalnie lub dostosowane do potrzeb polskiego szkolnictwa),
  • tych, które importowane są z Wielkiej Brytanii (jest to obszerna lista podręczników stosowanych w prywatnych szkołach językowych, przeznaczonych do nauczania dzieci i dorosłych, a także tzw. Business English oraz innych publikacji wspierających pracę na każdym poziomie zaawansowania: książeczki dla dzieci, uproszczone czytanki, słowniki, gramatyki, poradniki metodyczne, itp).

Pełna oferta tytułów dostępnych w Polsce zamieszczona jest na stronie www.macmillan.pl w dziale MacOferta.

 
 
 
Najlepiej sprzedającym się tytułem w roku ubiegłym było repetytorium maturalne Revise ForMatura. Bardzo dobrze sprzedawały się również następujące podręczniki szkolne:
  • „Superworld” dla klas 1-3 SP,
  • „Inspiration” – nowość dla gimnazjum,
  • „Inside Out” – podręcznik na kursy językowe przeznaczony dla młodzieży i dorosłych

W 2005 roku Macmillan Polska wypracował przychód ze sprzedaży książek wynoszący 15 mln zł, co daje 15,4% wzrost w stosunku do roku 2004. Łącznie sprzedano 700 tys. egz. książek. Zysk netto wyniósł 1,5 mln zł.

 
 
 
80% rocznej sprzedaży generowane jest w sezonie książki edukacyjnej, a więc od połowy sierpnia do połowy października.  
 
W roku ubiegłym Macmillan Polska wydała 107 tytułów, w tym 18 nowości. W Polsce dostępnych jest około 1100 tytułów Macmillan Education, w tym 111 nowości.
 
Plany Macmillan Polska obejmują dalszy stabilny wzrost sprzedaży jednostkowej, co roku o ok. 15%, co oznacza stałe zwiększanie udziału w rynku podręczników oraz publikacji przeznaczonych do nauczania języka angielskiego. Plany wydawnicze i promocyjne zakładają więc wprowadzanie na rynek przynajmniej kilkunastu nowych kursów co roku.
 
Firma zatrudnia 40 osób. W tym roku powiększyła zespół sprzedaży oraz dział wydawniczy.
 
Kategorie: Edukacja, Rynek Polski

O autorze

Skomentuj

Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.