Firma powstała w 1991 roku, choć pod obecną nazwą MULTICO Oficyna Wydawnicza sp. z o.o. i w obecnej strukturze właścicielskiej istnieje od 1995 roku. Większościowym udziałowcem (prawie 93 proc.) jest MULTICO sp. z o.o., resztę udziałów mają Katarzyna Francisz i Inga Szwedler.
Główny udziałowiec MULTICO sp. z o.o. należy w całości do Zbigniewa Jakubasa, właściciela jednej z największych firm w Polsce – Grupy MULTICO.
Katarzyna Francisz, jako pracownik Oficyny, rozstała się z firmą z końcem 2005 roku, pozostaje udziałowcem.
Inga Szwedler jest wiceprezesem zarządu Oficyny i pozostaje udziałowcem.
Inga Szwedler jest wiceprezesem zarządu Oficyny i pozostaje udziałowcem.
Najlepiej sprzedającymi się tytułami w 2005 roku były:
- Bestseller, znaczące dzieło popularnonaukowe „Ptaki Polski” t. I, autorstwa dr. Andrzeja Kruszewicza (10 000 egzemplarzy sprzedanych w pół roku). Drugi tom ukaże się w 2006 roku
- Pakiet edukacyjny „Drzewa naszych lasów” złożony z 3 elementów: zeszyt, plansze i książka „Wycieczka do lasu”, został nagrodzony na targach EDUKACJA XXI
- Prestiżowy album „Polska – portret przyrody” braci Kłosowskich, najlepiej sprzedający się album w historii Oficyny
- Popularna książka „Mieszkamy wśród kwiatów”, na której wydanie licencyjne zakupiło prawa czeskie wydawnictwo
W 2005 roku MULTICO Oficyna Wydawnicza zanotowała przychód ze sprzedaży książek wynoszący 5,1 mln zł, co daje 3,2% spadek w stosunku do roku 2004.
W roku ubiegłym firma wydała 27 tytułów, w tym 17 nowości. Łącznie sprzedano 190 tys. egzemplarzy książek, co daje 17% wzrost w stosunku do roku 2004. Sprzedaż internetowa stanowi 5% ogólnej sprzedaży.
W 2005 roku MULTICO Oficyna Wydawnicza zatrudniała 16 etatowych pracowników. W maju 2006 roku już tylko 10 etatów. Firma zamierza zwiększyć liczbę osób współpracujących z Oficyną, ale nie jako kolejne etaty w spółce. Dotyczy to w szczególności osób wykonujących prace graficzne i redaktorskie. Te prace w znacznie większym zakresie będą zlecane na zewnątrz.
W 2006 roku MULTICO Oficyna Wydawnicza zamierza wydać 50 tytułów, w tym blisko 30 nowości.
Plany na przyszłość:
- Rozwój sprzedaży bezpośredniej
- Podniesienie rentowności tytułów
- Rozwój skali sprzedaży praw zależnych poza granicami Polski
- Wybranie docelowej grupy zaufanych partnerów do produkcji książek (DTP, drukarnie)
- Rozszerzenie oferty tytułów o nową tematykę, grupy docelowe (precyzyjne plany, które zachowamy na razie w tajemnicy)
- Wzmacnianie pozytywnego wizerunku spółki, jako dobrego wydawcy w oczach czytelników, hurtowników, środowiska wydawców
- Przygotowanie profesjonalnego know how wydawniczego
- Odzyskanie pozycji mocnego, rozwijającego się wydawcy
Artykuły powiązane:
Kategorie:
Rynek Polski
Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /home/wirtua/domains/wirtualnywydawca.pl/public_html/wp-content/themes/waszww-theme/includes/single/post-tags.php on line 4
O autorze
Skomentuj
Tylko zalogowani użytkownicy mogą komentować.